Verzendkosten bij 't Kralenstulpje

Wij verzenden uw bestelling via PostNL. Voor verzending gelden de algemene voorwaarden van PostNL.

Zodra de betaling binnen is worden de artikelen vaak dezelfde dag, soms binnen twee, maximaal binnen 3 werkdagen naar u verzonden. Mocht het echt spoed hebben, belt u dan even naar ons toe, we kunnen geen garanties geven, maar we doen ons best om uw bestelling nog te verwerken mits er voor 15:00 uur s'middag is besteld.
Via de mail kunnen wij geen "spoed" garanderen, we lezen de mail ook vaak pas s'avonds. Ook kunnen we vooraf niet zeggen hoe snel PostNL is. Dus garanties voor: "de volgende dag in huis" kunnen we helaas nooit geven. Op zaterdag en zondag zijn we gesloten en worden er dus geen bestellingen verwerkt.

Verzendkosten

Wij verzenden uw bestelling via PostNL. Voor verzending gelden de algemene voorwaarden van PostNL.

Hieronder staan de tarieven waaruit u tijdens het bestelproces kunt kiezen:

Land

Verzendkosten

Gratis verzending vanaf

Nederland Brievenbuspost

€. 2,95

€. 50.00

Nederland Pakketpost met track & trace

€. 6,95

€. 50,00 (behalve bij afhalen op Post NL locatie)

België, Duitsland, Luxemburg €. 8,95€. 70,00 (behalve bij afhalen op Post locatie)
   

Gratis verzending bij 't Kralenstulpje

Belangrijk: Gratis verzending is alleen van toepassing als het om één order gaat van 50 euro of meer binnen Nederland of van 70 euro of meer voor België en Duitsland.

Bij meerdere kleine orders die men wil samenvoegen is geen gratis verzending mogelijk, dit vanwege alle extra handelingen en kosten (boekhouding & administratie en bank + betaalkosten) die hier bij komen kijken. Hierdoor kan een kleine order later niet meer worden aangepast om alsnog voor gratis verzending in aanmerking te komen. We hopen op uw begrip!

Zendingen naar andere landen op aanvraag.

Heeft u voor brievenbuspost gekozen maar het blijkt niet door de brievenbus te passen? Dan krijgt u hiervan achteraf bericht om het restant bedrag nog over te maken. Uw bestelling kan hierdoor vertaging oplopen. Let er op dat u uw adresgegevens goed heeft ingevuld.

De verzendkosten die u in de winkelwagen ziet voor Nederland zijn geschatte verzendkosten. Deze kunt u later zelf aanpassen in brievenbuspost of (verzekerde) pakketpost. Ook kunt u kiezen voor een PostNL afhaal locatie, aangezien dit alleen kan voor pakketten is de prijs hiervan €. 6,95. Past het wel door de brievenbus? Dan maken we er in dit geval pakketpost van, we plakken er een etiket voor pakketpost op.

Ons verzendtarief is het tarief incl.betaalkosten, handelings- en verpakkingskosten.
 

Klachten en reclamaties omtrent verzending dienen een week, doch uiterlijk binnen 14 dagen na verzenddatum schriftelijk aan ons te zijn gemeld, via info@kralenstulpje.nl anders kunnen wij geen onderzoek meer opstarten via PostNL. Na 14 dagen kunnen wij klachten omtrent bezorging niet meer in behandeling nemen.

Het blijft voor iedere webwinkel een lastig punt. Hoe stel ik de verzendkosten samen, zodat de klant niet teveel betaald, maar wij als webwinkel er ook niet te veel op toe hoeft te leggen.

We krijgen daar redelijk veel vragen naar en vonden het wel netjes om dat eens voor u op een rijtje te zetten.

Waaruit bestaan nou precies de verzendkosten en waarom betaal ik die ook als het gewoon in een envelopje past.

Dat zit zo;

  • Allereerst vraagt de belastingdienst 21% van het bedrag dat u betaalt aan portokosten. Dat krijgen we niet terug want op post en pakketzegels zit geen belasting. 
  • Ook ziet de belastingdienst het geld wat u betaalt aan verzendkosten als inkomsten, dus hier moet ik nog inkomstenbelasting over betalen. Dan blijft er nog de helft over waar wij voor moeten verzenden en verpakken.
  • Het verzenden van onze artikelen die we altijd zo goedkoop mogelijk aanbieden proberen we op een zo verstandige wijze mogelijk te verpakken, dus bv in een cellofaan zakje. Deze gaat in een bubbelenveloppe of brievenbusdoosje en die wordt dicht geplakt met brede tape zodat die niet "zomaar" kan worden opengemaakt, wat in het verleden regelmatig gebeurde. Vaak komt er nog een leuk organza zakje omheen.
  • Er moet een naam en adres sticker worden geprint, dat kost dus de sticker en het printergebruik.
  • De kosten voor het betalingsverkeer zijn bij overboeken 14 cent voor een overschrijving en 25 cent ex BTW voor een ideal betaling, ongeacht het bedrag van de overboeking.
  • Ook de huur van het pand moet worden betaald, elektriciteit, de verlichting en het verwarmen van de ruimte waarin wordt gewerkt om in te pakken.
  • De persoon die inpakt, de orders verwerkt en de bestellingen naar de post brengt wil graag een kleine bijdrage voor het werk, wat we logisch vinden want iedereen die werkt verdiend een salaris.
  • We willen graag dat ook "kleine" klanten bij ons terecht kunnen maar als we 1 postzegel zouden berekenen voor het verzenden van 1 kraal van 25 cent dan moet er dus geld bij en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.
  • Daarom hebben we een minimaalbestelbedrag van €. 7,50
  • Wist u trouwens dat 1 postzegel al 96 cent kost tot slechts 20 gram en dat een gemiddelde bestelling meer weegt dan 100 gram?

Dus zodoende vinden wij het een redelijk bedrag aan verzendkosten. 

We vinden het heel fijn om alles voor onze kralenliefhebbers te mogen verpakken en vinden ook dat we transparant moeten zijn in de kosten voor de klant.
Dus bij deze. Hopelijk geeft het vertrouwen en een beetje begrip voor het verzenden van al onze kralen, sieraden en verpakkingsmaterialen artikelen, want we vinden het een voorrecht dat allemaal voor onze klanten te mogen doen!

Ik zou graag de tracktrace-code ontvangen van mijn zending, kan dit?
Aan dit verzoek voldoen we graag, dit gaat automatisch, maar is alleen mogelijk voor zendingen die via pakketpost gaan. U krijgt de track & tracecode automatisch zodra de 1e scan heeft plaatsgevonden bij het postkantoor. Heeft u geen tracktrace code ontvangen bij pakketpost? Vermoedelijk heeft u dan een onjuist emailadres ingevuld bij uw bestelling of de bestelling is nog niet gescand op het postkantoor. Brievenbuspakjes versturen wij met port betaald of postzegels, hiervan krijgt u geen track & tracenummer. U kunt in dit geval de PostNL app downloaden. PostNl maakt een foto van ieder poststuk en dan kunt u in de app zien wanneer het bij u is. 

 

Klik hier om terug te gaan naar Klantenservice

© 2009 - 2021 kralenstulpje.nl | sitemap | rss