Veel gestelde vragen aan 't Kralenstulpje

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen voor 't Kralenstulpje. We hopen dat uw vraag hierbij staat, maar als dat niet het geval is, horen we graag van u! U kunt ons bellen van maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 13:00 uur op telefoonnummer: 0597-85 01 10. U kunt ook altijd een e-mail sturen naar  info@kralenstulpje.nl

Let op: Wij zijn een webwinkel. Fysiek winkelen is alleen mogelijk op afspraak via e-mail info@kralenstulpje.nl

U kunt hier een onderwerp kiezen door er op te klikken:

Algemeen ~ Bestellen ~ Betalen ~ Bezorgen ~ Klachten & retourneren ~ Korting ~ Producten ~ Verzenden ~ Webwinkel
 

Algemene vragen aan 't Kralenstulpje

Ik kan de kleine letters op uw site niet lezen!Kunt u de tekst op de site moeilijk lezen? Als u de knop 'Ctrl' ingedrukt houdt (links onderin op uw toetsenbord) en vervolgens op '+' drukt of met het wieltje van uw muis scrolt, maakt u de tekst groter.

Ik wil eigenlijk eerst graag zien of het de juiste kleur en materiaal is voordat ik een grote hoeveelheid ga bestellen. Ik heb al heel veel materialen thuis waar ik niets aan heb. Kunnen jullie misschien één exemplaar opsturen?

We begrijpen uw frustratie volledig! Helaas kunnen we bestellingen van minder dan €7,50 niet meer uitvoeren. We ontvangen dagelijks verzoeken zoals deze en ook vragen om gratis proefjes op te sturen. Hieronder staat waarom we dit helaas niet meer kunnen doen: https://www.kralenstulpje.nl/c-4458339/minimaal-bestelbedrag/

Helaas kunnen we ook niets veranderen aan onze verzendkosten. We dragen al kosten voor verzending, aangezien we erg kleine en goedkope producten hebben. Dit kunnen we niet verwerken in onze productprijzen, zoals andere bedrijven doen met duurdere artikelen. We hopen op uw begrip.

Waar kan ik een artikel vinden dat ik zoek?
Wilt u weten of wij een bepaald product verkopen? Gebruik dan de zoekfunctie rechtsboven op de pagina. Bijvoorbeeld, als u op zoek bent naar een connector of alle blauwe producten wilt zien of alle ovale bedels, typt u in deze gevallen "connector" (niet "connectors"), "blauw" (niet "blauwe") en "ovaal" (niet "ovalen"). Als u niet zeker weet hoe een woord geschreven wordt, kunt u bijvoorbeeld ook de eerste 3 of 4 letters invoeren.

Kan ik een factuur met B.T.W. krijgen?
Ja, u ontvangt automatisch een factuur via de orderbevestiging en nogmaals bij de verzendbevestiging. Om het milieu te sparen, voegen we geen papieren exemplaren toe van informatie die al digitaal in uw bezit is. Bewaar daarom altijd de orderbevestiging totdat u de bestelling heeft ontvangen. Als een factuur nodig is voor uw bedrijf of vereniging, vult u bij persoonsgegevens de naam van het bedrijf in. In dat geval sturen we automatisch een factuur per e-mail naar u toe.
Als u geen printer heeft en toch graag een papieren factuur wilt ontvangen, kunt u dit tijdens uw bestelling aangeven in de opmerkingen. Achteraf kan alleen nog tegen een onkostenvergoeding (porto, arbeid, etiket en envelop) een factuur worden nagezonden.

Ik had graag de factuur/pakbon bij mijn bestelling aangetroffen, kan dit?
De pakbon vindt u bij uw bestelling, en de factuur ontvangt u per e-mail. Om het milieu te sparen, voegen we geen papieren exemplaren toe van informatie die al digitaal in uw bezit is. Bewaar daarom altijd de orderbevestiging totdat u de bestelling heeft ontvangen. U ontvangt de factuur automatisch digitaal bij de orderbevestiging en nogmaals bij de verzendbevestiging.

Ik wil uw artikelen gaan gebruiken om iets te maken voor het goede doel. Is het  daarom mogelijk korting of gratis artikelen te ontvangen?
Dagelijks ontvangen we verzoeken voor donaties, spullen, advertenties of korting voor het goede doel. De marges in onze winkel zijn al erg klein, waar vrijwilligers en stichtingen ook van profiteren. Als we op alle extra verzoeken zouden ingaan, zouden we onze winkel moeten sluiten en zou het voordeel voor iedereen verdwijnen. Het is ook onmogelijk om te bepalen welk vrijwilligerswerk of goed doel mooier is dan een ander. We rekenen op uw begrip en respect voor deze keuze. We doneren zelf rechtstreeks geld aan door ons uitgekozen goede doelen, waaronder KWF, Kika en diverse stichtingen voor dierenbelangen.

De kleuren op de website verschillen van de getoonde foto's, hoe kan dat?
De kleurafwijkingen ontstaan doordat de kleuren op elke monitor anders zijn ingesteld. Elke monitor geeft de kleuren anders weer. De getoonde foto's geven daarom (zo realistisch mogelijk, maar bij benadering) de werkelijke kleuren weer.

Het is na middernacht en de site is erg traag, en verschillende functies werken niet. Hoe kan dat?
Na middernacht voert "Myonlinestore" onderhoud uit aan de website. Hierdoor kunnen processen vertraging oplopen.
Het is beter om het overdag nogmaals te proberen.

Wat is het verschil tussen artikelen in mijn winkelwagen plaatsen en artikelen op mijn verlanglijstje zetten?
De artikelen in uw winkelwagen worden slechts 48 uur bewaard, tenzij u binnen 48 uur opnieuw naar de winkelwagen gaat via dezelfde browser op uw computer, telefoon of tablet. De artikelen op uw verlanglijstje blijven altijd staan, mits u een account heeft en bent ingelogd, tenzij het product bij ons is uitverkocht. Dit kan handig zijn als u bijvoorbeeld op een kortingsactie wilt wachten. U kunt de artikelen nog steeds vanaf uw verlanglijstje aan uw winkelmandje toevoegen.


^ terug naar boven

Bestellen bij 't Kralenstulpje

Wilt u artikelen voor mij bestellen?
Ja, graag zelfs! We kunnen echter pas tot bestellen overgaan na ontvangst van betaling. In het verleden hebben we vaak niets meer gehoord van klanten of hebben klanten om verschillende redenen afgezien van de bestelling. Zelfs als u haast heeft, verzoeken wij u vriendelijk om vooraf te betalen. Artikelen die speciaal voor u worden besteld of op maat worden gemaakt, kunnen niet worden geretourneerd.

Hoe lang is de levertijd op speciaal bestelde artikelen?
U kunt het beste uitgaan van een levertijd van 6 tot 8 weken. Bij sommige artikelen kan het sneller, dus vraag er gerust naar! We hebben ook diverse leveranciers in Nederland, waardoor de levering veel sneller kan plaatsvinden.
Stuur hiervoor een e-mail naar  info@kralenstulpje.nl

Kan ik mijn bestelling bij u afhalen?
Ja, afhalen bij onze winkel is mogelijk! Kies in dat geval voor de optie "Afhalen bij winkelier" bij het afrekenen, zodat de verzendkosten komen te vervallen. U ontvangt een e-mail wanneer uw bestelling klaarstaat om afgehaald te worden, samen met de openingstijden en ons adres.
Bel ons nog even om te controleren of we aanwezig zijn voordat u langskomt: 0597-85 01 10.

Waarom is het minimaal bestelbedrag €. 7,50?

Klanten vragen vaak om nog een klein artikel in een envelop na te sturen, bijvoorbeeld iets van 25 cent. In het verleden deden we dit altijd als service, maar dit heeft ons veel kosten en verlies opgeleverd. Daarom kunnen we dit niet langer doen.

Bij elke financiële transactie hebben we bankkosten en transactiekosten voor onze zakelijke rekening, evenals transactiekosten voor iDEAL, verpakkingskosten, etiketten, zakjes en BTW die moet worden afgedragen. Daarnaast zijn er administratiekosten, kosten voor het afdrukken van facturen en pakbonnen, arbeidskosten voor het inpakken en natuurlijk de kosten van de artikelen zelf. We dragen ook BTW af over de ontvangen portokosten en betalen inkomstenbelasting. Ook hebben we huisvestingskosten zoals hypotheek, gas, licht, verzekeringen, marketing- en advertentiekosten, enzovoort. Daarom moeten we echt een minimale bestelwaarde van €7,50 aanhouden. We hopen op uw begrip. Het is voor elke webwinkel een uitdaging om verzendkosten zo samen te stellen dat klanten niet te veel betalen, terwijl de webwinkel ook niet te veel verlies lijdt.

We ontvangen regelmatig vragen over dit onderwerp en vonden het passend om dit voor u op een rijtje te zetten. Wat zijn precies de verzendkosten en waarom betaal ik die, zelfs als het gewoon in een envelop past? Dit zit als volgt in elkaar:

  • Ten eerste vraagt de Belastingdienst 21% van het bedrag dat u betaalt voor de verzendkosten. Dit krijgen we niet terug, omdat er geen belasting op post- en pakketzegels zit.
  • De Belastingdienst beschouwt het geld dat u betaalt voor verzendkosten als inkomsten, dus hier moet ik nog inkomstenbelasting over betalen. Na aftrek van deze kosten blijft er nog de helft over voor het daadwerkelijke verzenden en verpakken.
  • We proberen onze artikelen zo goedkoop mogelijk te verzenden en verpakken op een verstandige manier, bijvoorbeeld in een cellofaanzakje. Dit gaat vervolgens in een bubbelenvelop of brievenbusdoosje, dat wordt afgeplakt met brede tape om te voorkomen dat het zomaar kan worden geopend, wat in het verleden regelmatig is gebeurd. Vaak wordt er ook nog een mooi organza zakje omheen gedaan.
  • We moeten een naam- en adressticker printen, wat kosten met zich meebrengt voor de sticker en het gebruik van de printer.
  • Daarnaast moeten we de kosten voor het betalingsverkeer dekken. Bij een bankoverschrijving zijn de kosten 14 cent en bij een iDEAL-betaling (exclusief BTW) 25 cent, ongeacht het bedrag van de overboeking.
  • Ook moeten we de hypotheek van het pand betalen, evenals de kosten voor elektriciteit, verlichting en verwarming (of verkoeling) van de ruimte waarin we inpakken.
  • Degene die inpakt, de orders verwerkt en de bestellingen naar de post brengt, krijgt een vergoeding voor het werk. Dit vinden wij logisch, omdat iedereen die werkt een salaris verdient.
  • We willen graag dat ook "kleine" klanten bij ons terecht kunnen, maar als we voor het verzenden van 1 kraal van 25 cent slechts 1 postzegel zouden rekenen, zouden we verlies lijden. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
  • Daarom hanteren we een minimale bestelwaarde van €7,50.
  • Wist u trouwens dat 1 postzegel al meer dan een euro kost tot slechts 20 gram en dat een gemiddelde bestelling meer weegt dan 100 gram?
  • Sinds 2023 is er een nieuwe regelgeving voor het verzenden van artikelen naar België. Artikelen mogen niet langer als brievenbuspost worden verstuurd. Helaas gaat er ook vaak post verloren bij verzendingen naar het buitenland. Omdat wij bij 't Kralenstulpje verantwoordelijk zijn voor eventueel zoekgeraakte pakketten, kiezen we ervoor om enkel met aangetekende pakketpost naar België te verzenden. Houd er rekening mee dat over dit bedrag ook 21% BTW en inkomstenbelasting door ons moet worden afgedragen, naast de kosten voor de verpakkingsmaterialen. 

 

Dus zodoende vinden wij het een redelijk bedrag aan verzendkosten. Wij hopen op uw begrip.

Hoeveel producten zijn er op voorraad?
De voorraad wordt automatisch bijgehouden in de webwinkel. U kunt producten toevoegen met het '+' teken, en wanneer het maximale aantal is bereikt, kunt u geen extra producten meer toevoegen. Als u zeker wilt zijn dat de voorraad klopt, kunt u ons bellen op 0597-85 01 10 

Ik wil graag 100 organza zakjes bestellen, maar er zijn nog maar 2 op voorraad. Hoe zit dat?
Als u bij een artikel ziet staan "op voorraad 2 stuks", kan dit ook betekenen dat er 2 sets van het artikel op voorraad zijn, afhankelijk van de omschrijving van het product. Bijvoorbeeld: "100 stuks organza zakjes 7 x 9 cm (voorraad 2 x of 2 stuks)" betekent dat er 2 sets van 100 zakjes beschikbaar zijn. Als er bijvoorbeeld "20 x" staat, betekent dit dat we 20 sets van 100 zakjes op voorraad hebben, wat neerkomt op 2.000 stuks.

Als u meer wilt bestellen dan er op voorraad is, raden we aan om de nieuwsbrief in de gaten te houden om te zien wanneer producten worden aangevuld. We kunnen niet precies aangeven wanneer producten weer op voorraad zullen zijn. Als het om grote aantallen gaat, kunnen wij de producten voor u bestellen.

Ik heb nog geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen. Wat kan er mis zijn gegaan?
U ontvangt automatisch een orderbevestiging. Als u binnen enkele minuten geen bevestiging ontvangt in uw mailbox, is de bestelling helaas niet definitief. Let erop dat u alle stappen volledig doorloopt en de algemene voorwaarden accepteert totdat u het scherm ziet dat de bevestiging onderweg is. Als u dit scherm wel heeft gezien maar geen e-mail heeft ontvangen, is het mogelijk dat het door u ingevulde e-mailadres bij de persoonsgegevens een typefout bevat. In dat geval sturen wij na overleg een nieuwe orderbevestiging naar het gecorrigeerde e-mailadres.
Controleer ook uw spambox. Als u nog steeds geen bevestiging heeft ontvangen, kunt u ons een e-mail sturen naar info@kralenstulpje.nl, dan passen wij het e-mailadres aan en sturen we de orderbevestiging opnieuw. 

Kan ik nog iets toevoegen aan mijn openstaande bestelling?
Het kan natuurlijk gebeuren dat u iets vergeten bent om te bestellen. Wat kunt u dan het beste doen? U kunt het beste even bellen met: 0597-85 01 10 en vragen of ze uw bestelling willen vasthouden. Een mail wordt helaas niet altijd meteen gelezen. Zolang de bestelling nog niet is verzonden, kan er nog wat worden toegevoegd. Dat kan alleen als u een nieuwe bestelling plaatst via de site en dan in de opmerkingen zet: samenvoegen met ordernummer… U kunt bij de tweede bestelling kiezen, na het afronden van de bestelling, voor de optie: Afhalen bij winkelier. Er worden dan geen verzendkosten in rekening gebracht en u kunt gewoon betalen met iDEAL.

Ik kan losse artikelen niet zelf bijvoegen vanwege de hoge bankkosten die ik heb voor een zakelijke rekening. Als u een klein bedrag overmaakt, dan heb ik extra bankkosten en een extra administratie. We moeten een nieuwe factuur en pakbon uitdraaien, veranderingen aanbrengen in de boekhouding en de voorraad handmatig aanpassen. Ook moeten we een extra bankmutatie opzoeken en verwerken in de administratie. Omdat we het zo druk hebben en dit vaak voorkomt, hebben we besloten dat we dit niet meer kunnen doen. We moeten ook tijd overhouden om uw bestelling te verzenden.

Als u bij de tweede bestelling kiest voor "afhalen bij winkelier" en het bedrag meteen overmaakt via iDEAL of een andere betaaloptie, hoeft u de verzendkosten niet opnieuw te betalen (tenzij het niet meer door de brievenbus past en u heeft gekozen voor brievenbuspost). Het minimale bestelbedrag blijft echter wel €7,50.

U kunt het totaalbedrag ook overmaken naar:

ABN-AMRO Bank
IBAN: NL82ABNA0497378515 t.n.v. E.M. de Jonge, Scheemda

Voor buitenlandse betalingen:

BIC: ABNANL2A

We moeten wel wachten tot het tweede bedrag is bijgeschreven voordat we tot verzending kunnen overgaan. Als u het overmaakt via ABN AMRO, staat het er dezelfde dag op. Anders duurt het één werkdag.

Mijn bestelling is geannuleerd, waarom?
Wij hebben geen betaling van u ontvangen en u reageert niet op herinneringsmails of telefoon. Wanneer een bestelling meer dan 5 dagen openstaat zonder betaling, boeken wij de artikelen weer op voorraad en wordt de bestelling geannuleerd. Zo krijgen andere mensen ook de kans om deze artikelen te bestellen. U kunt de artikelen eenvoudig opnieuw bestellen aan de hand van de eerder ontvangen orderbevestiging door op de linkjes te klikken.

Ik bestel vanuit een EU-land buiten Nederland en ik heb ook een BTW-nummer. Hoef ik dan geen BTW te betalen?​ "BTW VERLEGD"
Als u koopt vanuit een ander EU-land en u bent een zakelijke klant met een geldig BTW-nummer, hoeft u geen BTW af te rekenen. Dit wordt BTW-verlegging genoemd, ook wel een intracommunautaire levering. Met de nieuwe functie 'Zakelijk verkopen' wordt BTW automatisch verlegd. Dit kan alleen wanneer u niet kiest voor achteraf betalen via Klarna, want Klarna ondersteunt (nog) geen zakelijke verkopen.

We controleren automatisch of een BTW-nummer geldig is bij het VIES (VAT Information Exchange System). Als er iets niet juist is, ontvangt u hier achteraf bericht over en kan er alsnog BTW in rekening worden gebracht. Let op: het kan 2-3 weken duren voordat het BTW-nummer van een nieuwe onderneming bekend is bij het VIES.

Om de BTW te verleggen, hebben we een geldig BTW-nummer van u nodig dat we kunnen controleren bij http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/. Als de bestelling wordt afgeleverd op naam en op het adres van de BTW-plichtige, kan de BTW verlegd worden. We moeten het BTW-nummer door de Nederlandse Belastingdienst laten verifiëren. Zodra zij het BTW-nummer met de bijbehorende vestigingsgegevens hebben goedgekeurd, zullen wij vanaf dat moment geen BTW meer in rekening hoeven te brengen. We hebben de volgende gegevens nodig: een geldig BTW-nummer en de exacte naam en adres waarop dit BTW-nummer is geregistreerd. Let op: we retourneren geen betaalde BTW over voorgaande periodes. In dat geval kunt u contact opnemen met het Belastingkantoor.

^ terug naar boven

Betalenbij 't Kralenstulpje

Hoe kan ik betalen?
U kunt bij ons veilig betalen via iDEAL, Klarna, Tikkie, Creditcard, Paypal, vooraf overmaken, KBC/CBC, Belfius, Bankcontact en Sofortbanking.

Wat zijn betaalkosten?
De betaalkosten zijn kosten die u betaalt voor een betaaloptie, zoals bijvoorbeeld Paypal. Gewoon overmaken is altijd gratis. Betalen via iDEAL en creditcard is ook gratis. Aan sommige betaalopties zijn per transactie kosten verbonden. Aangezien we met kleine marges werken, moeten we deze kosten doorberekenen aan de klant. Bij andere winkeliers worden deze kosten vaak meegenomen in de prijs. Hieronder staan alle kosten voor de verschillende betaalmogelijkheden:

Vooraf overmaken:Gratis
Tikkie:Gratis (Kies voor vooraf overmaken en zet in de opmerkingen tikkie. Vermeld hierbij uw WhatsApp telefoonnummer.
Ideal:Gratis
Creditcard:€. 0,25 + 2,8%
Bancontact:€. 0,39
Klarna:€. 1,50  
KBC/CBC: €. 0,25 + 0,9%
Belfius:€. 0,25 + 0,9%
Sofort Banking:€. 0,25 + 0,9%
Paypal:€. 0,35 + 1,9% kosten over het totaalbedrag
  

U kunt ervoor kiezen uw betaling na telefonische afspraak af te halen aan de Parklaan 2a in Scheemda en hier kontant en gepast betalen.

 

Betaalmethodes van Klarna achteraf betalen

In samenwerking met Klarna Bank AB (publ) bieden we u de betaalmethode 'Achteraf Betalen' aan. Betaling dient aan Klarna te worden gedaan. U vindt meer informatie in de gebruikersvoorwaarden van Klarna . Algemene informatie over Klarna vindt u hier. Uw persoonsgegevens worden door Klarna verwerkt in overeenstemming met de geldende wetgeving inzake gegevensbescherming en zoals beschreven in Klarna’s privacy statement.

Voor vragen kunt u bellen met de klantenservice van Klarna:
https://www.klarna.com/nl/klantenservice/

Vragen over de betaling van uw bestelling? Neem contact met Klarna op!

Telefoon:  020 - 80 82 852

Openingstijden

Maandag - vrijdag8.00 - 20.00 uur
Zaterdag9.00 - 13.00 uur
ZondagGesloten
FeestdagenGesloten

Afhalen bij winkelier:
Bestellingen kunnen worden afgehaald aan de Parklaan 2a, 9679 HH te Scheemda, op werkdagen van van 9 :00 uur t/m 13:00 uur . Mocht dit niet lukken, dan kunt u beter kiezen voor verzenden.

Vooraf overmaken (Vergeet niet om uw ordernummer te vermelden bij uw bestelling):

ABN-AMRO:
Iban: NL82ABNA0497378515
BIC:   ABNANL2A
T.n.v. E.M. de Jonge, Scheemda

Rembours
Verzenden onder rembours is helaas niet mogelijk. Helaas worden pakketjes wel eens geweigerd en dan heeft 't Kralenstulpje wel de kosten gemaakt.

Af en toe krijgt ’t Kralenstulpje de vraag of het te betalen bedrag ook opgestuurd mag worden per post. We willen dat vanaf nu wel accepteren, maar het opsturen van geld is volledig voor eigen risico. We adviseren dan ook om dit aangetekend te doen. U kunt gewoon de bestelling plaatsen zoals gebruikelijk en dan kiezen voor de optie: Vooraf overmaken. In de opmerkingen vermeldt u dan dat u het geld per post gaat versturen.

Dit kunt u dan versturen naar: 

’t Kralenstulpje
T.a.v. Esther de Jonge
Parklaan 2a
9679 HH Scheemda.

Zodra het geld door ons is ontvangen ontvangt u een berichtje dat uw pakket wordt verzonden.

Wanneer staat mijn betaling bijgeschreven?
Als u betaalt via iDEAL of via een bank binnen Nederland, staat het geld er meestal direct op. Als u geld overmaakt vanuit een ander land, kan het één tot twee werkdagen duren. In het weekend wordt er niets bijgeschreven vanuit een andere bank. Vanuit het buitenland duurt het tot twee dagen voordat uw geld bij ons is bijgeschreven. Als u betaalt via een overschrijvingskaart, kan het tot een week duren.

Kan ik ook betalen via een Tikkie?
Betalen bij 't Kralenstulpje kan nu ook gratis via Tikkie wanneer u WhatsApp gebruikt. U kunt dan kiezen voor de betaaloptie "Vooraf overmaken". Als u in de opmerkingen schrijft "Tikkie" en uw mobiele nummer invult, sturen we u een Tikkie. Zodra deze is voldaan, verzenden wij uw bestelling.

^ terug naar boven

Bezorgen van uw bestelling van 't Kralenstulpje

Kan ik een bestelling op een ander adres laten afleveren?
Jazeker, u kunt ervoor kiezen om uw bestelling op een ander adres te laten afleveren. Tijdens het bestelproces kunt u een ander afleveradres selecteren. U vult dan uw eigen adres in bij het factuuradres en het gewenste afleveradres waar het pakket moet worden bezorgd. Dit is handig als u iemand anders wilt verrassen met uw bestelling.

Ik heb gisteren een bericht ontvangen dat mijn pakket verzonden is, maar ik heb nog niets ontvangen. Wat moet ik doen?
Als er iets aan onze kant misgaat, zullen we u daar altijd van op de hoogte stellen. Gelukkig gebeurt dit zelden. Als u een e-mail heeft ontvangen waarin staat dat het pakket die dag wordt verzonden, dan is het ook daadwerkelijk onderweg. Helaas zijn zowel u als wij afhankelijk van PostNL. De normale bezorging van PostNL is dat 95% van de pakketten de volgende dag wordt bezorgd. In de praktijk blijkt echter dat ze dit percentage niet altijd halen. Wist u dat op de website van PostNL tegenwoordig vermeld staat dat ze nog maar 3 dagen per week gegarandeerd post bezorgen? Op de overige dagen ontvangt u mogelijk minder of geen post.

We krijgen ook regelmatig berichten dat sommige luchtkussenenveloppen door de pakketdienst worden afgeleverd, wat een extra werkdag kan schelen in de bezorging. Het feit dat andere post die toevallig op dezelfde dag is verzonden wel al bij u is aangekomen, is geen goede indicatie. De post wordt namelijk via verschillende distributiecentra verspreid, en zelfs post die dezelfde route volgt, kan met een dag verschil worden afgeleverd.

Aangezien onze ervaring leert dat poststukken doorgaans 1 tot 7 dagen onderweg zijn, vragen we u nog even geduld te hebben. We ontvangen graag een update van u als u na 7 dagen nog steeds niets heeft ontvangen. Mocht u na een week het pakket nog niet hebben ontvangen, dan kan 't Kralenstulpje een onderzoek instellen. We vragen u dan om een formulier te ondertekenen waarin u aangeeft dat u daadwerkelijk niets heeft ontvangen. U dient dan wel zelf eerst navraag te doen bij het dichtstbijzijnde postkantoor. 't Kralenstulpje zal alles in het werk stellen om uw pakket op te sporen. Als het pakket bij 't Kralenstulpje retour komt, wordt het kosteloos opnieuw verzonden, tenzij u zelf een fout heeft gemaakt bij het invullen van het adres.
^ terug naar boven

Klachten & retourneren bij 't Kralenstulpje

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, het is mogelijk om uw bestelling te annuleren, maar u dient dit zo snel mogelijk te doen. Neem contact op met 't Kralenstulpje via telefoonnummer 0597-85 01 10 of via info@kralenstulpje.nl  om de annulering door te geven. Het is belangrijk om het ordernummer door te geven, zodat de annulering correct kan worden verwerkt. Houd er rekening mee dat als uw bestelling al is verzonden, annuleren mogelijk niet meer mogelijk is en dat u de retourprocedure moet volgen om de artikelen terug te sturen.

Kan ik ook iets ruilen of retourneren?
Als u een bestelling heeft geplaatst en (een deel van) de bestelling wilt retourneren, lees dan onze retourenprocedure op onze website.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van artikelen?
Ja, de kosten voor het retourneren van artikelen zijn voor uw eigen rekening, tenzij het een fout of defect betreft aan de kant van 't Kralenstulpje. Zorg ervoor dat u de artikelen goed verpakt en voldoende frankeert bij het terugsturen. Het wordt aanbevolen om een traceerbare verzendmethode te gebruiken om ervoor te zorgen dat de retourzending veilig aankomt.

Hoe snel wordt een retourzending verwerkt?
Na ontvangst van de retourzending zal 't Kralenstulpje de artikelen controleren op eventuele schade of gebruikssporen. Als de artikelen in goede staat zijn, zal de retourzending worden verwerkt en zal het aankoopbedrag (exclusief eventuele verzendkosten) worden terugbetaald. Dit proces kan enkele werkdagen in beslag nemen, afhankelijk van de snelheid van de verwerking bij 't Kralenstulpje.

Als er een glaskraal (of iets anders) beschadigd is aangekomen, wat moet ik dan doen?
Als er iets mis is met uw bestelling, kunt u dit uiterlijk binnen 14 dagen melden via info@kralenstulpje.nl, samen met een foto van het beschadigde artikel. Na 14 dagen kunnen wij uw klacht niet meer in behandeling nemen, dus controleer uw bestelling direct bij ontvangst. Tijdens het verzenden kan er soms iets beschadigd raken. We proberen alles zo goed mogelijk te verpakken, maar PostNL gaat niet altijd even zorgvuldig om met brievenbuspost, zelfs als het verpakt is in een luchtkussen envelop. Het risico op breuk is het kleinst bij pakketpost (en de standaard verzendmethode).

Als een artikel beschadigd aankomt, vergoeden wij dit. Stuur ons dan een foto van het defecte artikel via  info@kralenstulpje.nl

Ik heb een zakje met 100 organza zakjes (of een bosje met 100 prijslabeltjes) besteld, maar er zitten maar 98 stuks in!
De aantallen van de organzazakjes (of prijslabeltjes) zijn bij benadering 50 of 100 stuks. Kleinere aantallen (of de bruine labels) worden handmatig geteld, dus er kan een afwijking van maximaal 5% meer of minder zijn. De zakjes of bosjes met labeltjes worden niet door ons nageteld. Houd hier rekening mee als u precies 100 of 50 stuks nodig hebt. Dit staat ook vermeld bij de desbetreffende producten voordat u bestelt. De luxe (duurdere) zakjes zijn per 10 stuks verpakt en hebben dit probleem niet, net als de handmatig getelde bruine kartonnen labels.

Ik heb 10 kralen besteld, maar ik heb er maar 9 ontvangen. Wat moet ik doen?
't Kralenstulpje verpakt liever te veel dan te weinig. Mocht dit toch gebeuren, meld dit dan direct na ontvangst per e-mail aan 't Kralenstulpje, en vermeld het ordernummer. Het artikel wordt dan indien gewenst direct nagestuurd of, indien mogelijk, meegestuurd met een volgende bestelling. Geef dit dan aan in de opmerkingen tijdens het bestelproces. Als we bij het tellen van andere artikelen een fout hebben gemaakt, lossen we dit uiteraard ook voor u op.

Kan ik een klacht indienen?
Als u een klacht heeft over een product of de service van 't Kralenstulpje, klik dan hier!

Klachten en reclamaties over verzending

Klachten en reclamaties over de verzending moeten binnen een week, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de verzenddatum schriftelijk aan ons worden gemeld via info@kralenstulpje.nl, anders kunnen we geen onderzoek meer starten via PostNL.
Na 14 dagen kunnen we klachten over de bezorging niet meer in behandeling nemen.

Als er een zending bij PostNL vermist is, vragen we u om 5 dagen te wachten en ons daarna een e-mail te sturen. We sturen u dan een "niet ontvangen verklaring" die u kunt ondertekenen en naar ons kunt terugsturen. Dit kan ongeveer 10 dagen nadat u uw pakket had moeten ontvangen. PostNL hanteert een levertijd van tien dagen, maar wij wachten 5 dagen. Met deze verklaring kunnen we een onderzoek starten en navraag doen bij de postbezorger, ongeacht of het om een pakket of een brievenbuspakje gaat. We doen dit via My Parcel, aangezien zij iets meer mogelijkheden hebben dan PostNL. Zodra we het ondertekende formulier hebben ontvangen, sturen we u een nieuwe zending toe, zodat u geen risico loopt bij 't Kralenstulpje.

^ terug naar boven
 

Korting bij 't Kralenstulpje

Wanneer krijg ik een kortingscode?

Een kortingscode kunt u bijvoorbeeld ontvangen na overleg wanneer u iets wilt ruilen. Als u zich inschrijft voor de nieuwsbrief, komt u ook regelmatig (kortings)acties tegen. Een kortingscode is alleen geldig als deze daadwerkelijk wordt ingevuld tijdens het bestelproces en kan niet achteraf worden verrekend. U kunt tijdens het bestelproces in uw winkelmandje direct zien of de korting is toegepast. Als dit niet het geval is, neem dan contact met ons op via info@kralenstulpje.nl voordat u op de bestelknop klikt.

Ik ben de kortingscode vergeten in te vullen. Kan dit achteraf?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Kortingscodes kunnen niet met terugwerkende kracht worden toegepast. Acties hebben een begin- en einddatum, waarop geen uitzonderingen meer worden gemaakt. Dit zou te tijdrovend zijn voor ons. Bovendien brengt het terugstorten van geld kosten met zich mee, zoals bankkosten en transactiekosten. Ook het toevoegen van gratis producten is tijdrovend, omdat we de artikelen moeten opzoeken in de computer en in ons magazijn, de factuur moeten aanpassen en de voorraad handmatig moeten bijwerken. Er moeten ook creditnota's worden gemaakt, dus het brengt veel administratief werk met zich mee. Helaas komt het vaak voor dat iemand net een uur, twee uur, een dag of een week voor de actie iets heeft besteld. We vragen hiervoor uw begrip. Dit wordt ook steeds vermeld in de nieuwsbrief. Vergeet dus niet om de code in te vullen, omdat dit na afloop niet meer mogelijk is. Als u problemen heeft met de code, neem dan contact met ons op via info@kralenstulpje.nl voordat u op verzenden klikt. U kunt tijdens het afrekenen direct zien of de korting is verrekend.

Ik wil graag meerdere kortingscodes combineren (de lopende actie en een persoonlijke cadeaubon)
Het is helaas niet mogelijk om meer dan één code per keer in te vullen. U moet dus afwegen welke code het meeste voordeel oplevert. De persoonlijke cadeaubon heeft geen vervaldatum, dus het is handig om deze te bewaren voor een moment waarop u geen gebruik kunt maken van een andere actie.

Zijn er extra kortingen voor particulieren en voor bedrijven?

We zijn voornamelijk gericht op particulieren en zijn over het algemeen goedkoper dan de gemiddelde groothandel. Bedrijven zijn uiteraard ook welkom. We hebben regelmatig kortingsacties waarvoor u zich kunt inschrijven op onze nieuwsbrief. Daarnaast brengen we geen verzendkosten in rekening voor bestellingen boven de 50 euro binnen Nederland. Voor ons spaarprogramma kunt u hier kijken! Verder kunnen we kortingen aan bedrijven verstrekken. Klik hier voor meer informatie!

^ terug naar boven
 

Producten van 't Kralenstulpje

Wat is Tibetaans zilver?

Tibetaans zilver is een betaalbaarder alternatief in vergelijking met DQ metaal, RVS en edelmetaal. Dit komt doordat Tibetaans zilver eigenlijk verzilverd metaal is. Verzilverd betekent dat er een dun laagje zilver over een ander metaal wordt aangebracht, meestal koper, wat vaak een roze of bruine kleur heeft. Hierdoor is Tibetaans zilver niet massief zilver, maar eerder een legering met een dunne zilveren coating.

Deze verzilverde laag geeft Tibetaans zilver zijn kenmerkende zilverachtige uitstraling en esthetiek, waardoor het aantrekkelijk is voor sieradenontwerpen. Het is een populaire keuze vanwege de betaalbaarheid en het feit dat het gemakkelijk te verwerken is in sieradencreaties.

Het is echter belangrijk om te weten dat, omdat het niet massief zilver is, Tibetaans zilver sneller kan verkleuren en slijten dan edelmetaal. Dus, terwijl Tibetaans zilver zeker zijn plaats heeft in sieradenontwerp vanwege zijn uiterlijk en betaalbaarheid, is het niet zo duurzaam als puur zilver DQ Metaal, RVS of edelmetaal, en dit zijn belangrijke overwegingen bij het kiezen van materialen voor sieradenprojecten.

Wees dus voorzichtig met het materiaal. Leg uw zelfgemaakte sieraden niet in de zon en haal ze af wanneer u gaat douchen, zwemmen of slapen. Bewaar uw zelfgemaakte sieraden op een donkere plaats om er zo lang mogelijk van te genieten.

Ik zie bij een artikel "goud" staan, maar het artikel is erg goedkoop. Hoe zit dat?
Als er vermeld staat bij een artikel "zilver, goud of brons", verwijst dit naar de kleur. We verkopen momenteel geen echt goud. We verkopen wel echt zilver, maar als dit het geval is, wordt dit duidelijk vermeld.

Zijn alle materialen van 't Kralenstulpje lood- en nikkelvrij?
We hebben geen testfaciliteiten om de afgifte van stoffen aan de huid te controleren, maar we kopen alleen bij leveranciers die aangeven dat hun producten lood- en nikkelvrij zijn. We hebben echter een voorraad overgenomen van kralenwinkels die gestopt zijn, en we weten niet zeker of alle producten in deze voorraad lood- en nikkelvrij zijn. Er bestaat dus een kleine kans dat sommige metalen artikelen nog steeds deze stoffen bevatten. Over het algemeen voldoen de meeste aangeboden artikelen aan de Nederlandse en Europese wetgeving op dit gebied. We kopen onze producten zorgvuldig in, maar we zijn niet aansprakelijk als de producten schadelijke stoffen bevatten.

^ terug naar boven
 

Verzenden door 't Kralenstulpje

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

We verzenden gelukkig zeer snel, meestal binnen 1-3 werkdagen, omdat we direct uit voorraad kunnen leveren! Zodra we uw betaling hebben ontvangen, verzenden we uw pakket zo snel mogelijk. In de meeste gevallen gebeurt dit nog op dezelfde dag (mits besteld vóór 12:00 uur), maar we hanteren een maximale verwerkingstijd van 3 werkdagen. Uw pakket wordt verzonden via PostNL naar het door u opgegeven afleveradres zoals vermeld in de orderbevestiging. Controleer dit goed.

U ontvangt een e-mail wanneer uw bestelling is verzonden. Bij 't Kralenstulpje hechten we veel waarde aan zorgvuldige verpakking en een leuke presentatie. Naast een beschermende verpakking proberen we ook te zorgen voor een aantrekkelijke verpakking en een verrassing die een glimlach op uw gezicht kan toveren. We doen echter niet mee aan de beloften van grote winkelketens zoals "vóór 24:00 uur besteld = morgen in huis".

't Kralenstulpje onderscheidt zich liever op een authentieke manier, omdat dit de winkel tot een succes heeft gemaakt, en dat willen we graag zo houden. We proberen alle bestellingen zo snel mogelijk te verzenden, omdat we begrijpen dat klanten hun artikelen graag snel willen ontvangen. Extra spoedverzoeken betekenen echter dat andere bestellingen opzij moeten worden gezet. We willen dit liever niet doen, niet voor onze klanten en niet voor u. We houden ons vast aan de volgorde van betaling, dus elke klant wordt op volgorde bediend. Dit kan leiden tot een wachttijd van maximaal 3 werkdagen, omdat steeds meer klanten 't Kralenstulpje hebben ontdekt.

Als uw bestelling ondanks alles toch zeer dringend is, kunt u telefonisch contact met ons opnemen. We kunnen geen garanties geven, maar we zullen ons best doen om uw bestelling nog te verwerken, mits deze vóór 12:00 uur 's middags is geplaatst. Ons telefoonnummer is: 0597-85 01 10. Als we niet bereikbaar zijn, kunt u een e-mail sturen naar: info@kralenstulpje.nl. Houd er rekening mee dat we via e-mail geen garantie kunnen geven voor "spoed" omdat we de e-mails vaak pas 's avonds lezen. We kunnen ook niet van tevoren aangeven hoe snel PostNL zal zijn. We kunnen dus helaas nooit garanties geven voor "volgende dag in huis".

Op zaterdag en zondag zijn we gesloten en worden er geen bestellingen verwerkt.

Heeft u toch heel veel haast? Klik dan hier!

Klachten en reclamaties met betrekking tot de verzending dienen binnen een week, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de verzenddatum schriftelijk aan ons te worden gemeld via info@kralenstulpje.nl. Op die manier kunnen wij een onderzoek opstarten via PostNL. Na 14 dagen kunnen wij geen klachten met betrekking tot de bezorging meer in behandeling nemen.

Ik zou graag de tracktrace-code ontvangen van mijn zending, kan dit?
Als u een track & trace-code wilt ontvangen voor uw zending, voldoen we graag aan dit verzoek. Dit gebeurt automatisch, maar is alleen mogelijk voor zendingen die als pakket worden verzonden. U ontvangt de track & trace-code automatisch zodra het pakket op het postkantoor is gescand. Als u geen track & trace-code hebt ontvangen voor een pakketzending, heeft u waarschijnlijk een onjuist e-mailadres ingevoerd bij uw bestelling of is de bestelling nog niet gescand op het postkantoor. Voor brievenbuspakjes met port betaald ontvangt u geen track & trace-nummer. In dat geval kunt u de PostNL-app downloaden. PostNL maakt een foto van elk poststuk, dus u kunt in de app zien wanneer het bij u wordt bezorgd.

Ik stuur u een printscreen van mijn bankafschrift. Kunt u de artikelen alvast opsturen?
We versturen onze artikelen pas nadat de betaling is ontvangen. Helaas hebben we al eens "betalingsbewijzen" ontvangen die niet klopten. Daarom kunnen we niet aan dit verzoek voldoen.

Ik heb bericht gekregen dat het pakketpost wordt, maar ik ben van mening dat het gewoon in een envelop past.
Wilt u het toch als brievenbuspost versturen?

Dat wil ik wel doen, maar het verzenden is dan geheel op uw eigen risico. Ik ben in dit geval niet verantwoordelijk voor het zoekraken, beschadigen of niet bezorgen door PostNL. Als de envelop te dik is, neemt de postbode het weer mee als u niet thuis bent en krijgt u hiervan geen briefje! Soms wordt het ook om gefrankeerd naar pakketpost en dan krijgt u een boete (welke natuurlijk niet op ons te verhalen is dan ;-) ). In het verleden is er op deze manier eens een pakket bij ons zoekgeraakt. Als u dit risico volledig wilt nemen, dan verstuur ik het voor u in een envelop. Ik wacht met de verzending totdat ik schriftelijk uw antwoord hierop heb ontvangen.

Bij de bestelling die ik vandaag heb ontvangen, heb ik €3,95 betaald, maar het kwam hier in een envelop met postzegels. Krijg ik nu geld retour?
Wij zullen dit proberen uit te leggen en hopen op uw begrip. Het zijn gewoon onze verzendkosten, daar kan men mee akkoord gaan of niet. Als iets door de brievenbus past, pakken wij het wel zo in dat er niets mee kan gebeuren. En als er wel iets mee gebeurt, dan is dat voor ons risico. Bovendien moeten wij over de €3,95 die u betaalt ook nog 21% btw afdragen aan de belastingdienst. Verder hebben wij onze bankkosten (zakelijke rekening) per transactie, verpakking, werk, etc. Dit worden ook wel handelingskosten genoemd. Dus in dit geval zijn de kosten (bijna) gedekt.

Het moet wel onbeschadigd aankomen, zo niet, dan is dat voor ons risico, en kan het gewoon retour en krijgt u nieuwe artikelen. Het blijft voor iedere webwinkel een lastig punt: hoe stel ik de verzendkosten samen, zodat de klant niet te veel betaalt, maar wij als webwinkel er ook niet te veel op toe hoeven te leggen. We krijgen daar redelijk veel vragen over en vonden het wel netjes om dat eens voor u op een rijtje te zetten. Waaruit bestaan nou precies de verzendkosten en waarom betaal ik die ook als het gewoon in een envelopje past?

Dat zit zo;

  • Allereerst vraagt de belastingdienst 21% van het bedrag dat u betaald aan portokosten. Dat krijgen we niet terug want op post en pakketzegels zit geen belasting. 
  • Ook ziet de belastingdienst het geld wat u betaald aan verzendkosten als inkomsten, dus hier moet ik nog inkomstenbelasting over betalen. Dan blijft er nog de helft over waar wij voor moeten verzenden en verpakken.
  • Het verzenden van onze artikelen die we altijd zo goedkoop mogelijk aanbieden proberen we op een zo verstandige wijze mogelijk te verpakken, dus bv in een cellofaan zakje. Deze gaat in een bubbelenveloppe of brievenbusdoosje en die wordt dicht geplakt met brede tape zodat die niet "zomaar" kan worden opengemaakt, wat in het verleden regelmatig gebeurde. Vaak komt er nog een leuk organza zakje omheen.
  • Er moet een naam en adres sticker worden geprint, dat kost dus de sticker en het printergebruik.
  • De kosten voor het betalingsverkeer zijn bij overboeken 14 cent voor een overschrijving en 25 cent ex BTW voor een ideal betaling, ongeacht het bedrag van de overboeking.
  • Ook de huur van het pand moet worden betaald, elektriciteit, de verlichting en het verwarmen van de ruimte waarin wordt gewerkt om in te pakken.
  • De persoon die inpakt, de orders verwerkt en de bestellingen naar de post brengt wil graag een kleine bijdrage voor het werk, wat we logisch vinden want iedereen die werkt verdiend een salaris.
  • We willen graag dat ook "kleine" klanten bij ons terecht kunnen maar als we 1 postzegel zouden berekenen voor het verzenden van 1 kraal van 25 cent dan moet er dus geld bij en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.
  • Daarom hebben we een minimaalbestelbedrag van €. 7,50
  • Wist u trouwens dat 1 postzegel al 91 cent is tot slechts 20 gram en dat een gemiddelde bestelling meer weegt dan 100 gram?

Dus zodoende vinden wij het een redelijk bedrag aan verzendkosten. We vinden het heel fijn om alles voor onze kralenliefhebbers te mogen verpakken en vinden ook dat we transparant moeten zijn in de kosten voor de klant. Bij deze hopen we dat dit vertrouwen en begrip geeft voor het verzenden van al onze kralen, sieraden en verpakkingsmaterialen, want we vinden het een voorrecht om dat allemaal voor onze klanten te mogen doen!

Ik wil maar 1 bedel van 25 cent, kan dit niet gewoon in een envelop met postzegel? Ik neem aan dat ik daar geen €3,95 verzendkosten voor hoef te betalen. Zou je die naar mij kunnen opsturen? Ik betaal uiteraard gewoon de postzegel.
Vaak vragen klanten om nog een klein dingetje na te zenden in een envelop, bijvoorbeeld iets van 25 cent. In het verleden hebben we dit altijd gedaan uit service, maar we hebben hierdoor erg veel kosten en dus verlies gemaakt. Helaas kunnen we dit niet meer doen. Bij iedere financiële transactie hebben we bankkosten (zakelijke rekening) en betaalkosten zoals iDEAL, verpakkingskosten zoals brievenbusdoosjes, bubbelenveloppen en bubbeltjesplastic, etiketten, zakjes, btw die moet worden afgedragen, administratiekosten,factuur- en pakbonuitdraaien.
Het inpakken moet worden gedaan door iemand, die ook graag een kleine bijdrage voor het werk wil ontvangen, wat we begrijpelijk vinden, want iedereen die werkt verdient een salaris. Daarnaast moeten we ook nog btw en inkomstenbelasting afdragen over de ontvangen portokosten, dus verzending is voor ons al een flinke kostenpost.

Als we een pakket versturen, betalen we €7,25 bij PostNL, terwijl u hiervoor €6,95 betaalt. Hiervan gaat 21% btw naar de belastingdienst (wat we niet kunnen terugvragen) en dan nog ongeveer 38% inkomstenbelasting van wat er overblijft. Er blijft dus veel minder over van de ontvangen €6,95 aan verzendkosten. We leggen dus bij iedere pakketbestelling redelijk wat toe op verzending. Onze productwaarde is dusdanig laag, we verkopen al artikelen vanaf 10 cent, dus kunnen we dit niet doorberekenen in het product, zoals andere winkeliers dat doen. Bij een radio of een tv merk je er niets van, maar bij een kraal, bedel of hanger wel. Verder hebben we natuurlijk nog huisvestingskosten, zoals huur, gas en licht, verzekeringen, marketing- en advertentiekosten, enzovoort. We willen u nog steeds graag voorzien van kralen, sieraden en verpakkingsmaterialen en daarom moeten we echt een minimaal bestelbedrag hanteren van €7,50. We hopen op uw begrip.

Ik zie dat mijn pakje bij mij is bezorgd, maar ik heb niets ontvangen!
Wanneer een bestelling niet aankomt, meldt u dit schriftelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, onder vermelding van een ordernummer, via info@kralenstulpje.nl. Wacht u langer, dan kunnen wij geen onderzoek meer opstarten en kunnen wij helaas niets meer voor u betekenen. My Parcel zegt hier het volgende over:

"Brievenbuspakjes worden gescand bij het postkantoor voordat ze worden gesorteerd voor de koeriersdienst of de lokale postbezorger. Brievenbuspakjes gaan meestal mee met de lokale postbezorger, die bijna altijd scanapparatuur tot zijn beschikking heeft (hoewel dit voorheen niet vanzelfsprekend was, omdat brievenbuspakjes onder briefpost vielen en lokale postbezorgers geen scanner hadden).

Als een postbezorger geen scanner heeft, ziet u wel een 'afleverscan' in de track & trace. Dit is een automatische scan die 24 uur na de scan in het sorteercentrum wordt weergegeven. Overigens worden 99% van alle brievenbuspakjes geleverd bij de klant of bij de buren. Als de postbezorger  wel een scanner heeft, kunnen er afwijkende tijden worden weergegeven in de aflevering van deze zendingen. Uw pakket is voor 18:00 uur gescand, wat betekent dat uw zending handmatig is gescand. Als het pakket dus nog niet is geleverd, retour is gekomen of vertraagd is, kunnen we helaas niets anders doen dan nog even afwachten. Uw klant kan wel navraag doen bij de buren of het mogelijk daar in de brievenbus is bezorgd."

Laat ons weten als het er binnen 10 dagen nog niet is. Ik stuur u dan een verklaring van niet-ontvangst. U kunt deze met de hand invullen, ondertekenen en naar mij mailen of appen. My Parcel kan iets meer dan PostNL. Met deze verklaring kunnen we een onderzoek opstarten (ook bij brievenbuspakjes), navraag doen bij de bezorger en eventueel aangifte doen van diefstal. Zodra we deze van u retour hebben, sturen we u een nieuwe zending voor de artikelen die we nog op voorraad hebben.

^ terug naar boven

Webwinkel van 't Kralenstulpje

Wat zijn jullie openingstijden? Heeft u ook een fysieke winkel? Kan ik ter plaatse komen uitkiezen?
't Kralenstulpje is een webwinkel, we hebben geen showroom, alleen een inpakmagazijn. Het is niet altijd mogelijk om langs te komen en alles ter plaatse te bekijken en uit te kiezen. Dit komt omdat we anders in tijdnood komen. Het onderhouden van de webwinkel, het verwerken van bestellingen en het versturen van pakketten kost veel tijd. 

Belt u even om te controleren of we tijd hebben:  Tel: 0597-85 01 10.

U kunt bellen van maandag t/m vrijdag tussen 9:00 en 13:00 uur. Let op: Er kan niet worden gepind, dus graag gepast betalen. We hebben nauwelijks of geen wisselgeld in huis.

Op zaterdag en zondag zijn we gesloten.

Als we niet opnemen, zijn we mogelijk druk bezig met inpakken of hebben we pauze. In dat geval kunt u altijd een e-mail sturen naar info@kralenstulpje.nl

Wilt u uw bestelling afhalen? Belt u dan altijd even om te controleren of we aanwezig zijn. U kunt uw bestelde artikelen afhalen op locatie. Tijdens het bestelproces kunt u kiezen voor de optie "Afhalen bij winkelier". Let op: Er kan niet worden gepind, dus graag zoveel mogelijk gepast betalen. We hebben nauwelijks of geen wisselgeld in huis. U ontvangt een e-mail wanneer uw bestelling klaarstaat.

Betalen bij afhalen is ook mogelijk. Kies dan in plaats van de andere opties voor "Afhalen bij winkelier". In dat geval vervallen de verzendkosten.

U ontvangt een e-mail wanneer uw bestelling klaarligt. Belt u dan even om te controleren of we aanwezig zijn voordat u het komt afhalen: Tel: 0597-85 01 10.

Hebben jullie ook een spaarprogramma? Kan ik punten sparen voor korting op kralen?
Ja! Sinds kort bieden we de mogelijkheid om te sparen voor leuke kortingen en producten. Klik hier voor meer informatie.

Waar kan ik betrouwbaar kralen kopen?
Als eigenaresse van ’t Kralenstulpje ontvang ik vaak berichtjes van klanten met vragen, ook algemene vragen, en ik wil deze graag met jullie delen.

Vandaag kreeg ik een e-mail van een teleurgestelde klant. Ze had kralen besteld bij een concullega, wiens naam ik uit privacyoverwegingen niet zal noemen. Zoals jullie wellicht weten, werk ik veel samen met andere kralenwinkels. We kunnen elkaar helpen en versterken. Als ik iets niet heb maar mijn collega wel, verwijs ik u graag door! Zo weet ik zeker dat u ook goed terechtkomt! De winkel in het voorbeeld hieronder hoort hier niet bij ;-)

De klant schreef:

"Beste Esther,

Op 8 januari heb ik kralen besteld bij "kralenwinkel" en deze zijn nooit aangekomen. (Het is vandaag 15 maart, red.)

We hebben verschillende keren gebeld met de webshop en ze zijn vorige week pas een onderzoek gestart bij PostNL. Ondertussen hebben we geen pakket en geen geld... ik voel me behoorlijk opgelicht.

Aangezien we geen vertrouwen meer hebben in de dame in kwestie, komen we nu bij jou.

Groetjes, Amber."

Ik voel me vereerd dat ze nu bij mij komt, maar de manier waarop is zeker niet de bedoeling. Ik vind het oprecht heel erg voor deze klant, temeer omdat ik zelf in het verleden iets soortgelijks heb meegemaakt en dus goed weet hoe dit voelt. Niet fijn!

Als webwinkelier bent u verplicht om binnen 14 dagen een nieuwe zending naar de klant te sturen. De webwinkel is altijd verplicht om ervoor te zorgen dat de klant zijn of haar pakketje krijgt, ondanks eventuele uitsluitingen in de voorwaarden of teksten op de website. Als de artikelen niet meer op voorraad zijn of als u geen tweede zending wilt sturen, bent u verplicht om het volledige aankoopbedrag, inclusief verzendkosten die door de klant zijn betaald, terug te storten.

Het is dus duidelijk dat deze kralenwebwinkel zich niet aan het webwinkelrecht houdt. Ze heeft ook in haar summiere voorwaarden staan: "Het risico van verzenden ligt bij de koper." Bovendien heeft ze geen privacyverklaring op de website, zijn er geen duidelijke algemene voorwaarden, ontbreekt een retouren pagina en een klachtenpagina, enzovoort. Toch verkoopt ze al jaren via internet en kan dit ongestoord doorgaan zolang mensen daar blijven kopen.

Verder zie ik op andere websites termen als: "Wij zijn niet aansprakelijk voor het zoekraken of beschadigen van standaard verzonden poststukken. Een alternatief is om het artikel tegen betaling aangetekend of verzekerd te laten verzenden."

Dit is echter niet juist! Een bedrijf is altijd aansprakelijk voor het correct afleveren van een pakket bij de klant. Het vragen om verzekerd verzenden op kosten van de klant is niet toegestaan! Deze kosten en de keuze hiervoor zijn de verantwoordelijkheid van de verzender. Trap hier niet in.

Een webwinkel zonder privacyverklaring neemt de GDPR-wetgeving niet serieus. Ze hebben hier niet in willen investeren. Het is mogelijk dat ze onvoldoende beveiligd zijn (omdat ze hier ook geen geld aan willen uitgeven) en dat al uw gegevens, inclusief uw wachtwoorden, op straat kunnen belanden. Er is verder niets op de genoemde website dat de consument ook maar enigszins kan beschermen.

Wat is mijn advies hierin?

Tip 1: Controleer altijd of een winkel is aangesloten bij een keurmerk. Als u er niet uitkomt met de webwinkel, schrijf dan meteen een klacht naar het keurmerk. Bedrijven die een keurmerk dragen, zijn verplicht om zich aan de wetgeving te houden. Anders verliezen ze snel hun keurmerk. Alleen een gastenboek is niet voldoende! Hierin kan de webwinkel zelf bepalen welke reacties blijven staan en welke niet. Als reacties niet naar wens zijn of als er negatieve feedback is, kan de webwinkel gewoon het bericht verwijderen. Bij een keurmerk is dit niet mogelijk. Daarom zijn keurmerkreacties altijd 100% echt.

Het is echter snel en gemakkelijk voor een webwinkel om alleen een keurmerklogo op de website te plaatsen. Controleer altijd of het bedrijf daadwerkelijk is aangesloten bij een keurmerk door op het logo te klikken. U komt dan op de bedrijfspagina van het betreffende bedrijf op de website van het keurmerk terecht.

Tip 2: Ik adviseer u ook om een klacht in te dienen bij de ACM (Autoriteit Consument & Markt). Telefoon: 070 722 2000. Als u als consument wordt opgelicht door een malafide webshop, kan de ACM actie ondernemen om u en andere consumenten te beschermen.

Tip 3: Het kost misschien wat moeite, maar dien ook altijd een klacht in bij de politie. Dit kan ook online, dus u hoeft niet naar het politiebureau te gaan.

Tip 4: Controleer of er een degelijke privacyverklaring en cookieverklaring op de website staan. Dit geeft aan dat de winkelier zijn zaken serieus neemt.

Tip 5: Kijk of er informatie over het retourrecht op de website staat. Als consument heeft u het recht om binnen 14 dagen na ontvangst een retour aan te melden en nog eens 14 dagen om het daadwerkelijk retour te sturen. Deze informatie moet duidelijk te vinden zijn onder het kopje "Klantenservice" op een aparte pagina over retouren. Als een consument de volledige bestelling retourneert, moet de verkoper ook de betaalkosten en verzendkosten vergoeden, dus alles!

Tip 6: Koop liever bij een kralenwinkel met "normale prijzen". Investeren in een goede, eerlijke, veilige en betrouwbare website kost geld. Bovendien moet elke ondernemer belasting betalen. Als de prijzen erg laag lijken, zouden er al alarmbellen moeten afgaan! Maar we worden allemaal wijzer door schade en schande, en ik spreek uit eigen ervaring ;-)

Tip 7: Lees recensies. Als u helemaal geen recensies kunt vinden, moet u zich ook afvragen waarom. Als een winkelier overal de recensies heeft uitgeschakeld, duidt dit vaak op iets negatiefs. Er moeten altijd wel ergens recensies te vinden zijn. Als de overgrote meerderheid positief is, is dat een geruststelling!

Tip 8: Controleer de contactgegevens van de webwinkel. Kijk of er een fysiek adres, telefoonnummer en e-mailadres beschikbaar zijn. Een transparante webwinkel geeft duidelijke contactinformatie, wat vertrouwen wekt.

Tip 9: Bekijk de algemene voorwaarden van de webwinkel. Controleer of ze redelijk en eerlijk zijn. Let vooral op zaken zoals retourbeleid, garantievoorwaarden en betalingsvoorwaarden. Een betrouwbare webwinkel heeft duidelijke en eerlijke algemene voorwaarden.

Tip 10: Let op de beveiliging van de website. Controleer of de webwinkel een beveiligde verbinding gebruikt (herkenbaar aan "https" in de URL en een slotpictogram). Dit zorgt ervoor dat uw persoonlijke gegevens veilig worden verzonden tijdens het afrekenen.

Tip 11: Zoek naar informatie over de reputatie van de webwinkel buiten de eigen website. Raadpleeg onafhankelijke beoordelingssites, forums of sociale media om te zien wat andere klanten zeggen over hun ervaringen met de webwinkel.

Tip 12: Let op de beschikbaarheid van klantenservice. Controleer of de webwinkel gemakkelijk bereikbaar is voor vragen, klachten of ondersteuning. Kijk naar de beschikbaarheid van een telefoonnummer, e-mailadres of chat-functie.

Tip 13: Controleer of de webwinkel betrouwbare betaalmethoden aanbiedt. Bekijk of er bekende en vertrouwde betaalopties beschikbaar zijn, zoals creditcardbetalingen, PayPal of (Klarna) achteraf betalen.

Tip 14: Doe onderzoek naar het bedrijf achter de webwinkel. Zoek naar informatie over de achtergrond van het bedrijf, de reputatie en eventuele geschiedenis van klachten. Een solide bedrijfsachtergrond kan het vertrouwen vergroten.

Tip 15: Vertrouw op uw intuïtie. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo. Luister naar uw eigen gevoel en wees voorzichtig als u twijfels heeft over de betrouwbaarheid van een webwinkel.

Ik hoop dat jullie iets hebben aan mijn tips!

Met vriendelijke groet,

Esther de Jonge

 

 

^ terug naar boven

Terug naar klantenservice

 

  • Ten eerste vraagt de Belastingdienst 21% van het bedrag dat u betaalt voor de verzendkosten. Dit krijgen we niet terug, omdat er geen belasting op post- en pakketzegels zit.
  • De Belastingdienst beschouwt het geld dat u betaalt voor verzendkosten als inkomsten, dus hier moet ik nog inkomstenbelasting over betalen. Na aftrek van deze kosten blijft er nog de helft over voor het daadwerkelijke verzenden en verpakken.
  • We proberen onze artikelen zo goedkoop mogelijk te verzenden en verpakken op een verstandige manier, bijvoorbeeld in een cellofaanzakje. Dit gaat vervolgens in een bubbelenvelop of brievenbusdoosje, dat wordt afgeplakt met brede tape om te voorkomen dat het zomaar kan worden geopend, wat in het verleden regelmatig is gebeurd. Vaak wordt er ook nog een mooi organza zakje omheen gedaan.
  • We moeten een naam- en adressticker printen, wat kosten met zich meebrengt voor de sticker en het gebruik van de printer.
  • Daarnaast moeten we de kosten voor het betalingsverkeer dekken. Bij een bankoverschrijving zijn de kosten 14 cent en bij een iDEAL-betaling (exclusief BTW) 25 cent, ongeacht het bedrag van de overboeking.
  • Ook moeten we de hypotheek van het pand betalen, evenals de kosten voor elektriciteit, verlichting en verwarming (of verkoeling) van de ruimte waarin we inpakken.
  • Degene die inpakt, de orders verwerkt en de bestellingen naar de post brengt, krijgt een vergoeding voor het werk. Dit vinden wij logisch, omdat iedereen die werkt een salaris verdient.
  • We willen graag dat ook "kleine" klanten bij ons terecht kunnen, maar als we voor het verzenden van 1 kraal van 25 cent slechts 1 postzegel zouden rekenen, zouden we verlies lijden. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
  • Daarom hanteren we een minimale bestelwaarde van €7,50.
  • Wist u trouwens dat een postzegel al €.1,01 kost voor een gewicht tot slechts 20 gram, terwijl een gemiddelde bestelling meer dan 100 gram weegt?
Waarom winkelen bij 't Kralenstulpje?

Nieuwsbrief

â€ïžđŸŒž Wilt u een gratis E-Book tutorials ontvangen met meer dan 100 pagina’s met voorbeelden om zelf sieraden te maken?

Meld u zich dan hier aan voor de nieuwsbrief van 't Kralenstulpje met kortingen en cadeautjes! De download link ontvangt u direct in het bevestigingsbericht in uw browser. đŸŒŒđŸŽ
Aanmelden
© 2009 - 2023 kralenstulpje.nl | sitemap | rss