001. Hoe kan ik bij jullie bestellen? 

In onderstaande korte video wordt stap voor stap uitgelegd hoe u een bestelling kunt plaatsen bij 't Kralenstulpje.

U kunt bij ons bestellen door artikelen in de winkelwagen te plaatsen en daarna gaat u naar uw winkelwagen en u kiest of u de bestelling wilt ophalen of wilt laten verzenden, vervolgens klik u op ‘Bestelling afronden’. Daarna kunt u uw gegevens invullen zoals:
Contactgegevens;
Factuuradres;
Afleveradres (indien u de bestelling laat verzenden naar een ander adres);
Eventuele opmerkingen.

Vervolgens klikt u op bestelling  afronden, daarna kunt u uw gegevens nog controleren en uiteindelijk kunt u uw bestelling bevestigen. 

002. Hoeveel producten zijn er op voorraad?
De voorraad wordt automatisch bijgehouden in de webwinkel. U voegt producten toe met het + teken en wanneer het maximale aantal is bereikt kunt u geen extra producten meer toevoegen. Wilt u toch meer bestellen dan er op voorraad is? Houd dan de nieuwsbrief in de gaten om te kijken wanneer producten worden bijgevuld. Wij kunnen niet exact van tevoren aangeven wanneer producten weer op voorraad zullen zijn. Als het om grote aantallen gaat dan kunnen wij de producten voor u bestellen.

003. Ik ben op zoek naar ... Hebben jullie dat ook?
Wilt u weten of wij een bepaald product verkopen? Gebruik dan de zoekfunctie rechts boven aan de pagina. Bijvoorbeeld als u op zoek bent naar een connector, of alle blauwe producten wilt zien of alle ovalen bedels. Typ in deze gevallen connector (niet connectors), blauw (niet blauwe) en ovaal (niet ovalen). Bent u niet helemaal zeker hoe een woord geschreven wordt? Dan kunt u bijvoorbeeld ook de eerste 3 of 4 letters intikken.

004. Ik zet een vinkje bij het accepteren van de voorwaarden, maar er gebeurt niks…
U moet altijd even een paar seconden wachten na het invullen van het vinkje bij de algemene voorwaarden. Daarna ziet u dat het scherm verandert en kunt u doorgaan met het bestelproces.

005. Hoe kan ik betalen?
U kunt bij ons op verschillende manieren betalen. 

1. U kunt betalen via Ideal, dit is gratis. Het voordeel hiervan is dat deze bestellingen voorrang krijgen bij het versturen. 

2. Vooraf overmaken; de klant maakt het verschuldigde bedrag inclusief verzendkosten over op de bankrekeningnummer van ABN AMRO: NL82 ABNA 0497 3785 15  BIC:   ABNANL2A ten name van E.M. de Jonge te Scheemda. 

3. Betalen bij afhalen; de klant betaald het verschuldigde bedrag kontant aan ‘t Kralenstulpje. Voor het afhalen dient u het liefst gepast te betalen. U krijgt een berichtje wanneer uw bestelling klaar ligt. Bestellingen kunnen worden afgehaald op werkdagen van van 08:30 uur t/m 16.00 uur aan de Stationsstraat 11a in Scheemda.

4. Onder rembours is helaas niet mogelijk. Helaas worden pakketjes wel eens geweigerd en dan heeft 't Kralenstulpje een hoop kosten gemaakt voor niets. U kunt wel kiezen voor achteraf betalen, zie punt 7.

5. Steeds vaker krijgt ’t Kralenstulpje de vraag of het te betalen bedrag ook opgestuurd mag worden per post. We willen dat vanaf nu wel accepteren, maar het opsturen van geld is volledig voor eigen risico. We adviseren dan ook om dit aangetekend te doen. U kunt gewoon de bestelling plaatsen zoals gebruikelijk en dan kiezen voor de optie: Vooraf overmaken. In de opmerkingen vermeldt u dan dat u het geld per post gaat versturen.

Dit kunt u dan versturen naar: 

’t Kralenstulpje
T.a.v. Esther de Jonge
Stationsstraat 11a
9679 EA Scheemda.

Zodra het geld door ons is ontvangen ontvangt u een berichtje dat uw pakket wordt verzonden.

6. Paypal. Ook kunt u via Paypal betalen, hier zijn kosten aan verbonden. Er vindt geen teruggave van "teveel betaalde" (verzend) kosten plaats. Dit zijn de kosten welke u aanvaart bij het gebruiken van Paypal. Nogmaals, gewoon overmaken en betalen via Ideal is geheel gratis! Bestellingen die zijn betaald via Paypal, worden standaard met een track & tracecode verzonden.

7. Betalen achteraf met AfterPay. Met een digitale acceptgiro uw online bestelling betalen via AfterPay.

apmarketinghuisstijl20100712logo-middelgroen-fc-groot.jpg(kosten €. 1,50 per transactie)

AfterPay voert voor www.kralenstulpje.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale acceptgiro van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt bij www.kralenstulpje.nl betalen met een digitale acceptgiro vanaf een bedrag van €. 10,00 tot een bedrag van €. 100,00 als u voor de eerste keer betaald via AfterPay. Bent u bekend bij AfterPay dan kunt u betalen tot een bedrag van €. 200,00.

Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product vooraf betalen met een andere betaalmethode.

U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de AfterPay website. Klantenservice: 020 7 230 270

006. Ik heb geen orderbevestiging gekregen, hoe zit dat?
Waarschijnlijk heeft u bij de bestelling een verkeerd e-mailadres ingevuld. U kunt me even een email sturen, dan pas ik het e-mailadres aan en verstuur ik de orderbevestiging opnieuw.

007. Wanneer staat mijn betaling bijgeschreven?
Wanneer u betaalt via Ideal of het geld over maakt via de ABN AMRO Bank dan staat het geld er meteen. Maakt u het geld via de computer over vanaf een andere bank, dan duurt het een werkdag.
In het weekend wordt er niets bijgeschreven vanaf een andere bank. Vanuit het buitenland tot 5 dagen. Betaald u via een overschrijvingskaart dan kan het wel een week duren. 

008. Hoe gaat het met het verzenden van mijn bestelling? 
Nadat wij uw betaling hebben ontvangen en verwerkt, dan versturen we zo spoedig mogelijk met een maximum van 3 werkdagen het pakketje via TNT Post naar het door uzelf opgegeven afleveradres dat in de orderbevestiging staat. U krijgt een mailtje waarin staat dat uw bestelling is verzonden.

009. Ik heb haast ivm een verjaardag / fair / bruiloft / workshop / vakantie enz. Kan het met spoed verzonden worden? Sterker nog, kunt u het op zondag inpakken en naar de brievenbus brengen?

Het motto van `t Kralenstulpje is dat iedere bestelling liefdevol wordt verzorgd. Behalve een verpakking die er op is gericht uw spullen goed te beschermen, wil het oog ook wat. Zoals bijvoorbeeld een leuke verpakking en een verrassing welke wellicht een glimlach op uw gezicht tovert. We doen bewust niet mee met de winkelketens die adverteren met “voor 24:00 uur besteld = morgen in huis”.
`t Kralenstulpje onderscheidt zich liever op een authentieke manier, mede omdat dat de winkel tot een succes heeft gemaakt en dat houden we heel graag zo.

Alle bestellingen worden altijd al zo spoedig mogelijk verzonden want natuurlijk wil iedereen graag de artikelen snel ontvangen. Dus extra spoed betekent eigenlijk dat de bestellingen die we reeds in behandeling hebben opzij geschoven moeten worden. Wij doen dat onze klanten niet aan. Ook u niet, dat moet een prettig idee zijn. Wel zo eerlijk en netjes.

Er zijn desondanks veel klanten die voor hen zwaarwegende argumenten aandragen waarom hun pakje voorrang zou moeten krijgen. Echter, iedere klant is aan de beurt op volgorde van binnenkomst betaling. Dit kan wel eens leiden tot een wachtrij van maximaal 3 werkdagen omdat vele klanten intussen `t Kralenstulpje hebben gevonden.

Ook wanneer u mailt of belt of spoed in de opmerkingen schrijft, dan kunnen wij geen uitzondering meer maken. Het is ook een kwestie van integriteit. Ik doe het u ook niet aan dat uw verzenddatum opschuift als gevolg van een mail of telefoontje van een andere klant. Wij werken alles snel, maar in de juiste volgorde van binnenkomst betaling af.

010. Kan ik een bestelling op een ander adres laten afleveren? 
Jazeker, u kunt een bestelling op een andere adres laten afleveren. U kunt tijdens de bestelprocedure voor een ander afleveradres kiezen. U vult dan uw eigen adres in in bij het factuuradres, en bij afleveradres het adres waar het pakket moet worden afgeleverd. Dit kan handig zijn als u een ander met uw bestelling wilt verrassen. 

011. Kan ik een factuur met B.T.W. krijgen? 
Jazeker, deze krijgt u automatisch via de orderbevestiging en ook nog een keertje bij de verzendbevestiging.

012. De kleuren wijken in het werkelijkheid af van de getoonde foto, hoe kan dat? 
De afwijkingen van de kleuren komt omdat de kleuren op elke monitor weer anders staan ingesteld, elke monitor geeft de kleuren anders weer. De getoonde foto’s geven daardoor (zo realistisch mogelijk maar bij benadering) de werkelijke kleuren weer. 

013. Ik wil graag 100 organza zakjes bestellen maar er zijn nog maar 2 op voorraad, hoe zit dat? 
Als u bijvoorbeeld bij een artikel ziet staan "op voorraad 2 stuks", dan kan dit ook betekenen dat er 2 setjes op voorraad zijn, afhankelijk van de omschrijving van het object. Voorbeeld 100 stuks organza zakjes voor €. 10,00 (voorraad 2 stuks) Dit zijn dan 2 setjes van 100 zakjes. 

014. Ik heb gisteren een berichtje ontvangen dat mijn pakket verzonden zou zijn, maar ik heb nog niets ontvangen?
Indien er iets aan onze kant zou zijn misgegaan, dan wordt u daar altijd van op de hoogte gesteld.
Gelukkig is dit zelden nodig. Wanneer u een mail heeft ontvangen dat het pakje die dag wordt verzonden, dan is het ook daadwerkelijk onderweg gegaan. Helaas zijn u en wij afhankelijk van PostNL. De norm voor hun aflevering is : 95 % de volgende dag bezorgd. In de praktijk blijkt dat zij dit helaas niet halen. Wist u dat tegenwoordig op hun site staat vermeld dat nog maar 3 dagen per week gegarandeerd post wordt bezorgd? De overige dagen ontvangt u minder of geen post.

Ook krijgen wij regelmatig bericht dat sommige luchtkussenenveloppen door de pakketdienst worden afgeleverd, dit scheelt ook een werkdag in de bezorging.

Dat andere post die toevallig dezelfde dag is verzonden wel al bij u is, is geen goede graadmeter.
De post wordt namelijk via verschillende distributiecentra verspreid. En zelfs post die dezelfde stroom volgt, kan met een dag verschil worden afgeleverd.

Aangezien de ervaring leert dat poststukken 1 tot 7 dagen onderweg zijn, moeten wij u vragen nog even een beroep te doen op uw geduld. We blijven wel graag op de hoogte als u na 7 dagen onverhoopt nog steeds niets heeft ontvangen. Mocht u na een week het pakket nog niet hebben ontvangen dan kan `t Kralenstulpje een onderzoek instellen. Wij laten u dan vooraf een formulier tekenen waarop u aangeeft daadwerkelijk niet ontvangen te hebben. U dient dan vooraf wel zelf geïnformeerd te hebben bij het dichtstbijzijnde postkantoor. `t Kralenstulpje zal alles in het werk zetten om uw pakket op te sporen. Wanneer het pakket retour komt bij `t Kralenstulpje, zal het kosteloos opnieuw worden verzonden, tenzij u zelf een fout heeft gemaakt bij het invullen van de adressering.  

015. Ik zie bij een artikel “goud” staan, maar het artikel is erg goedkoop, hoe zit dat?
Wanneer er vermeld staat bij een artikel “zilver, goud of brons” dan gaat dit om de kleur.
Ik verkoop vooralsnog geen echt goud. Wel verkoop ik echt zilver, maar als dit het geval is, dan staat het erbij vermeld.

016. Wanneer ik een artikel bij u bestel welke niet op voorraad is, hoe lang is dan de levertijd?
U kunt het beste een levertijd aanhouden van 3 tot 8 weken. 

017. Heeft u ook een winkel aan huis? 
Ik verkoop uitsluitend via Internet. Wel kunt u de door u bestelde artikelen afhalen van huis. U kunt tijdens het bestelproces kiezen voor de optie: Betalen bij afhalen.

018. Kan ik ook iets ruilen? 
Jazeker! Ruilen is natuurlijk mogelijk! Retournering & ruilingen van een artikel dient altijd plaats te vinden in overleg met ‘t Kralenstulpje. Neem daarom altijd vooraf contact met ons via info@kralenstulpje.nl op indien u een artikel wilt retourneren. Vermeld hierbij altijd een ordernummer. Hierbij geldt dat retournering alleen mogelijk is wanneer u dit binnen 14 dagen aangeeft. U heeft hierna nog 14 dagen om het product retour te sturen. Deze termijn gaat in op de dag van ontvangst van uw bestelling.

Vult u bij een ruiling altijd dit formulier in en stuur dit samen met een kopie van uw factuur of orderbevestiging en de retourzending naar:

't Kralenstulpje
T.a.v. Esther de Jonge
Parklaan 2a
9679HH Scheemda

Verzending aan ‘t Kralenstulpje

Een retourzending is voor rekening en risico van u als koper. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van een retourzending.

Uw retourzending dient verpakt te zijn in de originele verpakking en voorzien te zijn van een retour formulier en (een kopie van) de factuur of orderbevestiging. Op deze factuur/orderbevestiging dient u duidelijk te vermelden welk artikel u retour stuurt.

Onvolledige retourzendingen kunnen helaas niet in behandeling worden genomen.

Hier kunt u het retour formulier downloaden

019. Ik heb 10 kralen besteld en maar 9 ontvangen, wat nu? 
’t Kralenstulpje pakt liever te veel dan te weinig voor u in. Maar mocht dit toch gebeuren, meldt u dit dan meteen na ontvangt per email aan ’t Kralenstulpje. Vergeet niet om hierbij het ordernummer te vermelden. Het artikel wordt dan indien gewenst meteen nagezonden of, als het kan, meegezonden met een volgende bestelling. U dient dit dan wel even aan te geven in de opmerkingen tijdens de bestelling. 

020. Wat zijn betaalkosten?
De betaalkosten zijn kosten die u betaald voor een betaaloptie, anders dan Ideal of vooraf overmaken.
Gewoon overmaken is altijd gratis. Ideal nu ook. Het voordeel van bijvoorbeeld Ideal is, dat uw bestelling sneller wordt verzonden, want het geld staat meteen bijgeschreven.
Aan overige betaalopties zijn per transactie kosten verbonden. Aangezien ik met kleine marges werk, moet ik deze kosten doorberekenen naar de klant. Bij andere winkeliers worden deze kosten vaak meegenomen in de prijs. Hieronder staan alle kosten voor de verschillende betaalmogelijkheden:

Betaalkosten:

Gewoon overmaken: Gratis
Ideal : Gratis

AfterPay €. 1,50 per transactie
Bancontact & Mr. Cash, Sofortbanking & Directebanking  €. 0,75 + 1,5% per transactie

Paypal €. 1,18+ 3,4% per transactie
Creditcard Mastercard en Visa €. 1,18 + 2,8% per transactie


021. Oeps, er is een glaskraal (of iets anders) stuk aangekomen, wat nu?
Er kan soms een klein risico zijn dat er tijdens het verzenden iets stuk gaat. Ik probeer alles zo goed mogelijk te verpakken. PostNL gaat niet altijd even zorgvuldig om met brievenbuspost, ook al zit het verpakt in een luchtkussen envelop. Het minste risico op breuk heeft men wanneer men kiest voor pakketpost.

022. Vanaf welk bedrag is de verzending gratis?
Vanaf €. 50,00 hoeft u géén verzendkosten meer te betalen binnen Nederland en vanaf €. 100,00 géén verzendkosten meer betalen naar Belgie en Duitsland, standaard verzending.  

023. Kan ik nog iets toevoegen aan mijn openstaande bestelling?
U kunt het beste even bellen met: 0597-85 01 10 en vragen of ze uw bestelling willen vast houden.
Zolang de bestelling nog niet is verzonden, kan er nog wat worden toegevoegd. Dat kan alleen als u een nieuwe bestelling plaatst via de site, en dan in de opmerkingen zet: samenvoegen met ordernummer…

Ik kan ze niet zelf bijvoegen ivm de hoge bankkosten die ik heb voor een zakelijke rekening. Als u een klein bedrag overmaakt, dan heb ik extra bankkosten en een extra administratie. Weer een nieuwe factuur en pakbon uitdraaien, weer veranderen in de boekhouding, voorraad handmatig aanpassen. Weer een extra bankmutatie opzoeken en verwerken in de administratie.

Omdat we het zo druk hebben en dit heel vaak gebeurt hebben we besloten dat we dit niet meer kunnen doen. We moeten ook tijd over houden om uw bestelling te verzenden. U hoeft dan de verzendkosten niet opnieuw over te maken van de 2e order, (Tenzij het niet meer door de brievenbus past en u heeft gekozen voor brievenbuspost) maar het minimale bestelbedrag is wel weer 5 euro.

Kiest u voor: vooraf overmaken. Dan kunt u het bedrag over maken zonder de verzendkosten.

U kunt het totaalbedrag overmaken op: ABN-AMRO Bank Iban: NL82ABNA0497378515 t.n.v. E.M. de Jonge, Scheemda
Voor Buitenlandse betalingen: BIC:   ABNANL2A

Als u kiest voor Ideal dan betaalt u namelijk wel weer verzendkosten en deze kunnen wij vanwege de hoge bank en transactiekosten voor een zakelijke rekening niet retour storten. We moeten wel wachten tot het 2e bedrag staat bijgeschreven voordat we tot verzending kunnen overgaan. Wanneer u het overmaakt via de ABN AMRO dan staat het er dezelfde dag, anders een werkdag later.

024. Ik zou graag het tracktrace-nummer van mijn zending ontvangen.
Aan dit verzoek voldoen we graag, dit gaat automatisch, maar is alleen mogelijk voor zendingen die via pakketpost of via een brievenbuspakje gaan.

025. Ik wil uw artikelen gaan gebruiken om iets te maken voor het goede doel. Is het  daarom mogelijk korting of gratis artikelen te ontvangen?
Helaas kunnen wij niet in financiële vorm iets voor u betekenen. Dagelijks komen er namelijk verzoeken binnen om een donatie, spullen, advertentie of korting voor het goede doel. De marges in deze winkel zijn al erg klein waar vrijwilligers en stichtingen ook van profiteren. Als we vervolgens ook nog op alle extra vragen in zouden gaan kunnen we de winkel sluiten en houdt het voordeel voor iedereen op. Eventueel een selectie maken wie dan wel te steunen is ook een onmogelijke opgave want bestaat er vrijwilligerswerk of een goed doel dat niet mooi is? We vertrouwen op uw begrip en respect voor deze keuze. Wij doneren zelf rechtstreeks geld aan door ons uitgezochte goede doelen, waaronder KWF, Kika en diverse stichtingen voor dierenbelangen.

026. Zijn er speciale prijzen voor bedrijven?
Wij zijn veelal goedkoper dan de gemiddelde groothandel maar wij blijven bij uitstek een leverancier voor particulieren. Natuurlijk zijn bedrijven ook van harte welkom. Er komen wekelijks kortingsacties voorbij, hiervoor kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief. Bovendien worden er boven de 50 euro binnen Nederland géén verzendkosten in rekening gebracht. Voor Staffelkortingen kunt u hier kijken!

027. Ik heb een zakje met 100 organza zakjes (of bosje met 100 prijslabeltjes) besteld. Nu ik ze allen na tel, blijken het maar 98 stuks te zijn!
De aantallen van de organzazakjes (of prijslabeltjes) zijn bij benadering 50 of 100 stuks. Kleinere aantallen (of de bruine labels) worden handmatig geteld.  Er kan een fabrieksafwijking inzitten van maximaal 5% meer of minder. De zakjes of bosjes met labeltjes worden door mij niet nageteld. Houdt u hierbij rekening mee wanneer u er precies 100 of 50 stuks nodig bent! Hier is de prijs dan ook naar! Deze tekst staat ook vermeld bij de desbetreffende producten en kunt u lezen alvorens u tot bestellen overgaat.  De luxe (duurdere) zakjes zijn per 10 stuks verpakt en kent dit probleem niet, evenals de bruine kartonnen labels, welke dus wel handmatig worden geteld. Ook kan het zijn dat er bij enkele zakjes een cm afwijking zit in de maat. het is allemaal handwerk. Wilt u hier rekening mee houden? Ook dit telt niet voor de luxe zakjes en nogmaals, hier de de prijs ook naar!

028. Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik ben de kortingscode vergeten in te vullen. Kan dit achteraf? Of de volgende keer?
Nee, helaas niet, dit wordt ook telkens weer vermeld in de nieuwsbrief. Vergeet niet dus om deze code in te vullen, want na afloop is dit niet meer mogelijk. Mocht u problemen hebben met de code, neemt u dan even voor dat u op verzenden klikt contact met me op via: info@kralenstulpje.nl

029. Er gold afgelopen weekend een kortingsactie en ik weet dat ik te laat ben maar kan ik toch die korting krijgen?
Nee dit is helaas niet mogelijk. Kortingscodes tellen nooit met terug werkende kracht, mailtjes hierover worden helaas niet meer in behandeling genomen. Acties moeten ergens beginnen en ergens eindigen, we maken hier geen uitzonderingen meer op, aangezien dit voor ons veel te tijdrovend is. Helaas is er altijd wel iemand die net een uur, twee uur, dag of week voor de actie iets heeft besteld. Wij vragen hiervoor om uw begrip.

030. Mijn bestelling is geannuleerd, waarom?
Waarschijnlijk is er tijdens het betalen iets niet goed gegaan. Het kan gaan om een storing bij bijvoorbeeld Afterpay of bij Ideal.

031. Ik heb voor meer dan 5 euro besteld, maar toch is mijn bestelling geannuleerd, waarom?
Wij hebben geen betaling van u mogen ontvangen u reageert niet op herinneringsmails of telefoon.
Wanneer een bestelling meer dan 5 dagen openstaat zonder betaling, dan boeken wij de artikelen weer op voorraad en wordt de bestelling geannuleerd. Zo krijgen andere mensen ook de kans om deze artikelen te bestellen en blijven wij er niet mee zitten.

032. Wilt u artikelen voor mij bestellen?
Jazeker, graag zelfs! Alleen kunnen wij pas na betaling overgaan tot bestellen. Het is in het verleden nog als eens voorgekomen dat we niets meer horen van de klant of dat de klant er om welke reden dan ook, toch vanaf ziet. Ook als u veel haast heeft, moeten wij u toch verzoeken om vooraf te betalen. Artikelen welke speciaal voor u worden besteld of op maat worden gemaakt, kunnen niet retour worden gezonden.

033. Ik stuur u een printscreen mee van de bank, wilt u de artikelen wel alvast opsturen?
Wij versturen onze artikelen pas, nadat de betaling staat bijgeschreven. Helaas hebben we al eens "betalingsbewijzen" ontvangen, welke niet klopten. Dus aan dit verzoek kunnen wij helaas niet meer voldoen.

034. Ik heb 2 euro aan verzendkosten betaald maar er zit maar voor €. 1,50 aan postzegels op de envelop, krijg ik het "teveel" betaalde terug gestort?
Nee. Meestal zijn de verzendkosten voor brievenbuspost correct of in sommige gevallen iets duurder of goedkoper. In uw geval kunt u de 50 cent zien als handeling en verpakkingskosten. Een (luchtkussen) envelop kost geld, een etiket ook.

035. Ik heb een bestelling geplaatst met verzendkosten van €. 3,64 euro. Nu krijg ik van u een email, dat het niet door de brievenbus past en dat ik €. 1,66 moet bij betalen. Waarom is dat niet meteen zichtbaar in uw webwinkel? Nu moet ik twee keer een betalingshandeling verrichten! De webwinkel kan wel het gewicht van een artikelen berekenen, maar helaas niet het volume. Wanneer ik bij al deze artikelen bijvoorbeeld 3 kilo zou invullen, dan komen er hele hoge verzendkosten uit zoals bijvoorbeeld €. 12,20 of nog meer, wanneer u 4 of 5 van deze artikelen zou bestellen. Helaas kan ik dit niet aanpassen in het systeem. Vandaar dat er tijdens het bestelproces al wordt aangegeven, dat wanneer het niet door de brievenbus past u hierover bericht ontvangt. Vaak kunt u zelf ook wel inschatten of het wel of niet door de brievenbus past, u kunt dan zelf ook kiezen voor pakketpost.

036. Kan ik de bestelling ook afhalen?
Jazeker! U kunt hiervoor een afspraak maken via info@kralenstulpje.nl Kiest u dan voor de verzend en betaaloptie "Betalen bij afhalen" Let op: Er kan niet worden gepind en graag gepast  betalen, wij hebben nauwelijks of geen wisselgeld in huis. U krijgt van mij een email wanneer uw bestelling klaar staat.

037. Ik heb nog geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen, wat kan er mis zijn gegaan?
U ontvangt automatisch een orderbevestiging dus als die niet binnen enkele minuten binnen is in uw mailbox dan is de bestelling helaas niet definitief. Let u vooral er op om alle schermen volledig door te lopen en de algemene voorwaarden te accorderen tot u het scherm ziet dat de bevestiging onderweg is. Heeft u die wel gezien maar geen mail dan is het goed mogelijk dat het door u bij persoonsgegevens ingevulde mailadres een typefoutje bevat. In dat geval sturen wij u na overleg een nieuwe orderbevestiging naar het gecorrigeerde e-mailadres. Tip: check eerst nog even de SPAM-box.

038. Ik wil graag meerdere kortingscodes combineren (de lopende actie en een persoonlijke cadeaubon). Het is helaas niet mogelijk om per keer meer dan 1 code in te vullen. Het is dus zaak om te overwegen welke nu het meeste voordeel oplevert. De persoonlijke cadeaubon heeft geen uiterste datum dus wellicht handig om deze te bewaren voor een moment dat u wel spullen nodig hebt maar er geen actie geldt.

039. Ik had graag de factuur/pakbon bij mijn bestelling aangetroffen.
Om het milieu te sparen, voegen we geen papieren exemplaren bij van info die reeds digitaal in uw bezit is. Bewaar daarom altijd de orderbevestiging tot u de bestelling heeft ontvangen. Mocht een factuur nodig zijn voor uw bedrijf of vereniging dan vult u bij persoonsgegevens de naam van het bedrijf in. In dat geval wordt namelijk wel automatisch een factuur naar u toe gemaild. Mocht u geen printer tot uw beschikking hebben en toch graag een papieren factuur willen ontvangen, dan kunt u dit tijdens uw bestelling aangeven in de opmerkingen. Achteraf kan alleen nog tegen een onkostenvergoeding (Porto, arbeid, etiket en envelop) een factuur worden nagezonden.

040. Ik bestel van buiten Nederland vanuit een EU-land. Ik heb ook een BTW-nummer. Hoef ik dan geen BTW te betalen?
Als u buiten Nederland maar binnen de EU gevestigd bent en een geldig BTW nummer heeft, dan hoeven wij u wellicht geen BTW in Nederland in rekening te brengen. Wij moeten dan wel het BTW nummer door de Nederlandse Belastingdienst laten verifiëren. Pas nadat zij het BTW nummer met bijbehorende vestigingsgegevens akkoord hebben gegeven, zullen wij vanaf dat moment geen BTW meer in rekening hoeven brengen. U kunt uw bestelling plaatsen en kiezen voor de betaaloptie: "vooraf overmaken". Wij hebben dan de volgende gegevens nodig: een geldig BTW Nummer en de exacte naam en adres waarop dit BTW Nummer is geregistreerd. Dit kunt u aangeven in de opmerkingen van uw bestelling. Wij passen de factuur aan, daarna kunt u het aangepaste factuurbedrag overmaken. Mocht u toch vooraf betalen via Ideal of via een andere betaaloptie dan kunnen wij achteraf, ivm bank- en administratiekosten, geen geld terug storten. Wij retourneren ook geen betaalde BTW over voorgaande periodes. U kunt in dat geval contact opnemen met het Belastingkantoor.

041. Het is na middernacht en de site is zo traag, ook willen verschillende dingen niet lukken, hoe kan dat?
Na middernacht is Lemonweb bezig met onderhoud van de site. Processen kunnen hierdoor worden vertraagd. U kunt het beter overdag een keertje weer proberen.

042. Een vraagje over de betaling via Creditcard. Er staat op de factuur dat ik betaalkosten moet betalen voor deze betalingswijze. Dit heb ik nog nooit ergens gezien. Kunt u mij uitleggen waar die kosten vandaan komen?
Dit zijn transactiekosten voor het gebruik maken van een Creditcard, gewoon overmaken en Ideal is gratis. De reden waarom u dat misschien nog nooit eerder heeft gezien is dat de meeste winkeliers deze kosten doorberekenen in hun productprijzen. Ideal en gewoon overmaken is gratis. Ik houd mijn productprijzen zo laag mogelijk zodat men ook kan kiezen voor "gewoon overmaken" of "Ideal" zonder extra kosten. De transactiekosten gaan dus niet naar mij, maar naar (Mollie) Zij rekenen deze kosten voor hun service. Men kan bij mij al bestellen vanaf 5 euro. U kunt zelf uitrekenen wat hiervan overblijft als ik hiervan moet afdragen, transactiekosten, bankkosten,  21% BTW, verpakkingskosten, personeelskosten etc. etc. Juist, dan moet er dus geld bij. Vandaar dat ook op de 1e pagina van de site staat dat deze service geld kost en dat gewoon overmaken gratis is. Wij berekenen geen kosten door in de artikelen zodat men zelf de keuze heeft om het gewoon over te maken (gratis) of via Ideal. Wanneer u betaald via Ideal staat het geld wel eerder op de rekening en zal uw bestelling ook eerder worden verzonden.

043. Ik heb bericht gekregen dat het pakketpost wordt, maar ik ben van mening dat het gewoon in een envelop past, wilt u het toch als brievenbuspost versturen?
Dat wil ik wel doen, maar het verzenden is dan geheel op uw eigen risico.
Ik ben in dit geval niet verantwoordelijk in voor het zoekraken, beschadigen of niet bezorgen door PostNL. Als de envelop te dik is, dan neemt de postbode het weer mee als u niet thuis bent en u krijgt hiervan geen briefje! Soms wordt het ook omgefrankeerd als pakketpost en dan krijgt u een boete. (Welke natuurlijk niet op ons te verhalen is dan ;-) )
In het verleden is er op deze manier eens een pakket bij ons zoek geraakt. Als u dit risico volledig wilt nemen, dan verstuur ik het voor u in een envelop. Ik wacht met de verzending totdat ik schriftelijk uw antwoord hierop heb ontvangen.

044. Ik lees in het gastenboek dat klanten bedanken voor een attentie, maar ik heb deze bij mijn bestelling niet gehad! 
't Kralenstulpje biedt een gratis service waarbij u kunt kiezen uit een leuke verrassing bij een bepaald bestelbedrag, zie klantenservice. Wellicht heeft u bij uw bestelling niet gekozen voor de verrassing. Maar u krijgt van ons altijd een leuk klein aardigheidje bij de bestelling. Indien u in het geheel geen keuze heeft gemaakt (omdat u dit bent vergeten of omdat u zich niet bewust was van deze leuke service) dan kan dit niet meer achteraf worden nagezonden. Mochten we leuke attenties hebben die perfect passen bij de artikelen van uw bestelling, dan krijgt u deze erbij. Hoe dan ook: iedere zending gaat gepaard met iets extra, dat kan ook een leuk organza zakje zijn, dus u kunt gerust aannemen dat u niets tekort bent gekomen.

Het verdient ook aanbeveling zich bewust te zijn dat u niet alle omstandigheden kent van de andere klanten en andere bestellingen. 't Kralenstulpje sponsort bijvoorbeeld  een aantal vaste goede doelen. Ook hebben we oog voor klanten die al jarenlang trouw bestellen en deze verrassen we soms met iets extra in het pakje om onze dank te uiten voor de fijne relatie.

Het is goed hier eens te noemen dat de klachtenregeling uiteraard niet van toepassing is op een gratis service die geheel onverplicht wordt aangeboden om u een plezier te doen. Mocht per abuis een onderdeel ontbreken van de spullen waar u daadwerkelijk voor betaald heeft, dan horen we dit graag natuurlijk om dit zo snel mogelijk op te kunnen lossen.

045. Kan ik ter plaatse komen uitkiezen?
Het is niet mogelijk om langs te komen en hier alles te bekijken en uit te kiezen. Dit omdat we anders in te grote tijdsnood komen. De webwinkel onderhouden en bijhouden en bestellingen versturen kost veel tijd.

046. Wilt u kijken hoeveel gewicht mijn bestelling nu is, ik wil optimaal gebruik maken van de verzendkosten namelijk.
Wanneer de bestelling al definitief is, kunnen we u daar helaas niet meer in helpen. Daarom adviseren wij u om tijdens het bestelproces de totalen in de gaten te houden. Er staat namelijk in de winkelmand keurig vermeld welke verzendkosten van toepassing zijn. U kunt op dat moment dus naar hartenlust artikelen toevoegen en verwijderen en precies zien wat het effect is op de verzendkosten. Zodra u tevreden bent over het totaalbedrag, kunt u het bestelproces afronden. Natuurlijk kan bij het inpakken blijken dat de bestelling niet door de brievenbus past. U krijgt dan van mij een mailtje met het bedrag aan verzendkosten dat u nog moet bijbetalen voor pakketpost. De webwinkel kan wel het gewicht berekenen, maar helaas niet het volume. Vaak kunt u dit zelf wel inschatten, kiest u dan meteen zelf voor pakketpost, dat scheelt mij een hoop werk, en uzelf ook! Bovendien is een pakket traceerbaar en dus veiliger. Bedankt hiervoor!

047. Kan ik een bestelling in termijnen betalen?
Dat is zeker mogelijk. We spreken een bedrag per maand af, zodra de bestelling betaald is kunt u de bestelling op komen halen of wij versturen het. Mocht u tijdens de termijn betalingen afzien van de bestelling, kunnen wij het reeds betaalde niet terug storten. U gaat hiermee akkoord wanneer u over gaat tot betalen in termijnen. Er is ook een mogelijkheid voor u om te besparen op de verzendkosten door de bestellingen "op te sparen".
Het werkt als volgt:
1. Bij de eerste bestelling vermeld u in de rubriek Opmerkingen "opsparen". Bij de betaalwijze kiest u voor pakketpost.
2. U betaalt deze bestelling inclusief de verzendkosten.
3. Bij iedere volgende bestelling vermeld u weer bij Opmerkingen "opsparen" en u kiest voor de optie ophalen (dan worden geen verzendkosten berekend) en u betaalt alleen de bestelde artikelen binnen 5 dagen.
4. Als u de bestelde artikelen wilt ontvangen dan vermeld u dit bij de laatste bestelling in de rubriek Opmerkingen. Wij maken dan het pakket zo snel mogelijk in orde.
5. Als blijkt dat het pakket zwaarder is geworden dan 10 kg (voor Belgie zwaarder dan 2kg) dan sturen wij u een mail over de bijkomende verzendkosten.

048. Wat is Tibetaans zilver?
Tibetaans zilver is een witte metaallegering (een mengsel van zilver samen met andere metalen zoals koper.) Tibetaans zilver bevat dus een (klein) gedeelte zilver maar het is niet mogelijk om nauwkeurig het percentage te vermelden. Echt Sterling zilver moet minimal 92,5% zilver bevatten. Het Tibetaanse zilver kan net als Sterling zilver ook dof worden, maar kan met zilverpoets weer glanzend worden opgepoetst. Tibetaans zilver is gemakkelijker te verwerken in de prachtigste sierraden en het blijft nog betaalbaar ook! Al onze artikelen zijn nikkelvrij en loodvrij. Let op: Dit hoeft niet standaard zo te zijn bij Tibetaans zilver! Normaal zit er wel nikkel in verwerkt, wij kopen duurder in, zodat het nikkelvrij wordt geproduceerd.

049. Ik heb €. 5,50 verzendkosten betaald , terwijl het "pakje" heden avond, gewoon in de brievenbus lag. Een postzegel kost toch niet meer dan Euro 0,69!  Dan nog de betaal kosten, wat is dat eigenlijk? 
Op mijn website kunt u deze antwoorden op uw vragen gewoon vinden. De betaalkosten staan onder bestelinfo, bij de klantenservice, ook al te lezen op de 1e pagina van www.kralenstulpje.nl
Gewoon overmaken kan natuurlijk zonder betaalkosten. Betalen via Ideal is nu voor u ook gratis. De overige betaalopties kosten geld.  Dit is gewoon een extra service die ik bied.  Ik wil deze kosten niet doorberekenen aan de klant, hetgeen andere webwinkeliers wel doen. Aangezien het namelijk ook gratis kan, via "Vooraf overmaken".  Dit kost de klant alleen iets meer moeite. 
Als u bijvoorbeeld een bestelling heeft van 5 euro, dan kan ik onmogelijk, de betaalkosten, de verpakking, de inkoop van het product, de BTW, administratiekosten en personeelskosten hiervan zelf betalen. U begrijpt denk ik wel dat ik dan heel snel mijn deuren zou moeten sluiten ;-)  Ik hoop op uw begrip. U kunt ten alle tijde kiezen voor "Vooraf overmaken". Deze optie heeft geen betaalkosten.
De €. 5,50 is voor pakketpost met track & trace. U heeft een sticker op het pakje zitten met track & Trace code. Hier heb ik €. 6,95 voor betaald, u slechts €. 5,50.    Dit is bij ons een standaard optie en hier betalen wij graag €. 1,25 + 21% BTW over €. 6,95 = in totaal: €.  2,70 aan mee, zodat wij zeker weten dat uw pakketje goed aan komt.  Deze kunt u zelf indien gewenst (op eigen risico) aanpassen in brievenbuspost op eigen risico. Er staat immers tijdens de bestelprocedure: Pakketpost (of kies voor een andere optie)

050. Wat is een brievenbuspakje en hoe werkt dat?
Binnen Nederland brievenbuspakje met track & trace. Een brievenbuspakje is een klein pakje dat door de brievenbus past en kan daarom altijd bezorgd worden, ook als de ontvanger niet thuis is. Het tarief is van toepassing bij zendingen tot 2 kg, ongeacht het exacte gewicht van de zending, met een maximale afmeting van 3,2 x 26,5 x 38cm.De kosten hiervan zijn €. 3,95 incl. BTW

Alleen de pakketjes die niet kunnen worden bezorgd kunnen pas de dag ná verzending s'avonds om 18.15 uur worden getraceerd via de track & trace site. Deze track & trace methode werkt dus anders dan bij gewone pakketten. De brievenbuspakjes zijn gemiddeld één dag langer onderweg.

051. Bij de bestelling die ik vandaag heb binnen gekregen heb ik betaald voor pakketpost €. 5,50 maar het kwam hier in een enveloppe aan met track en trace code wat €. 3,95 kost, krijg ik nu geld retour?

U hoeft bij pakketpost (wat dus normaalgesproken €. 6,95 kost) ook niets bij te betalen dus in dit geval krijgt u niets retour. Wij zullen dit proberen uit te leggen en hopen op uw begrip.
Het zijn gewoon onze verzendkosten, daar kan men mee akkoord gaan of niet.  Als iets door de brievenbus past dan pakken wij het wel zo in dat er niets mee kan gebeuren en als er wel iets mee gebeurt, dan is dat onze risico.
Normaal kost een pakket verzenden bij PostNL €. 6,95, daar leggen we dan zelf (graag) geld bij, omdat het veiliger is met een track & tracecode. Bovendien moeten wij over de €. 5,50 die u betaalt ook nog 21% btw afdragen aan de belastingdienst. Verder hebben wij onze bankkosten (zakelijke rekening) per transactie, verpakking, werk, etc. Dit worden ook wel handelingskosten genoemd. Uw pakketje paste in dit geval door de brievenbus, anders hadden we geld bij moeten leggen (en dat doen wij graag) maar in dit geval zijn de kosten (bijna) gedekt.

Als het door de brievenbus past doen wij er geen doos omheen. Het moet wel onbeschadigd aankomen, zo niet dan is dat voor onze risico, en kan het gewoon retour en krijgt u nieuwe artikelen.

052. Ik heb een zakje met 100 gram luxe glaskralenmix in diverse kleuren en helaas zitten daar kapotte kralen tussen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zat zelf erg zonde vind.

De kans is aanwezig, wanneer men voor de afwijkende optie: Brievenbuspost op eigen risico kiest ipv de optie pakketpost (waarbij wij met liefde €. 1,25 op toeleggen zodat het heelhuids aankomt) dat de inhoud door het vervoer door PostNL kapot kan gaan ondanks het zorgvuldige inpakken. Pakketpost kost bij ons maar €. 5,50 (ipv €. 6,75) wij hebben dit als standaard optie staan om beschadiging en/of vermissing te voorkomen. Mocht het ondanks pakketpost toch beschadigd aankomen doordat wij zelf de keuze maken om het in een envelop te doen, of het gaat stuk in het doosje, dan zijn de kosten/ risico’s voor ons. Glas in een envelop is en blijft, hoe dan ook, erg kwetsbaar.

053. Ik heb pas iets bij u besteld.  En keurig de dag erna m'n bestelling ontvangen ....maar volgens mij is er iets fout gegaan met de betaling ...volgens mijn gegevens heb ik nog niet betaald, maar ik ontvang van u een mail waarin u zegt dat ik heb betaald. Bij onze bankgegevens staat geen afschrijving ! Hoe kan dit?

Tijdens uw bestelling heeft u vermoedelijk gekozen voor AfterPay. (Achteraf betalen) Met digitale acceptgiro kunt uw online bestelling betalen via AfterPay. (kosten €. 1,50 per transactie)
Wanneer u hiervoor kiest, dan heeft u voor mij al betaald, want ik krijg mijn geld namelijk via AfterPay ongeacht u wel of niet betaalt. AfterPay voert voor www.kralenstulpje.nl het volledige achteraf betaalproces uit.Dit betekent dat u een digitale acceptgiro van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen.
U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de AfterPay website. Heeft u niet voor de optie Afterpay gekozen, neemt u dan nog even weer contact op met info@kralenstulpje.nl

054. Waarom is jullie minimaal bestelbedrag 5 euro?

Wij hebben bankkosten zakelijke rekening, verpakkingskosten, luchtkussenenvelop, etiket, zakjes,  BTW dat moet worden afgedragen, administratie kosten, factuur uitdraaien, het moet door iemand worden ingepakt, dus werkloon en het artikel zelf nog. Ook dragen wij nog BTW af over de ontvangen portokosten, dus dat moet allemaal meegerekend worden.
Bij een bestelling van bijvoorbeeld 3 euro hebben we meer kosten dan opbrengsten. In het verleden werden er zelfs bestellingen geplaatst van 10 cent, bijvoorbeeld één bedel. We hebben er 5 euro van gemaakt en we hopen dat dit nog een beetje meevalt ;-).

055. Ik wil een grote bestelling plaatsen maar als ik wil afronden krijg ik een foutmelding. Ik heb de Algemene Voorwaarden geaccordeerd en het hele proces voltooid, dus ik begrijp niet wat er mis gaat.

De ervaring heeft geleerd dat bestellingen vanaf ongeveer 40 artikelregels of meer met veel verschillende artikelen te groot zijn voor de capaciteit van het factuursysteem. Dit betekent dat de order wel definitief is en zichtbaar wordt voor ons maar de automatische bevestiging wordt niet verzonden. Uiteraard wordt er door de beheerder aan gewerkt om deze omissie te verhelpen. Wij verzoeken u vriendelijk om in zulke situaties contact met ons op te nemen als u een foutmelding kreeg en/of geen bevestiging per mail. Wij zorgen er dan voor dat u de factuur alsnog ontvangt.
Het is ook mogelijk om bijvoorbeeld 2 bestellingen van ieder 20 regels te plaatsen, die wij dan naderhand natuurlijk voor u samenvoegen. Excuses voor het ongemak! 

056. U geeft aan mijn bestelling vandaag te verzenden maar ik heb geen track and trace nummer ontvangen (brievenpost + track and trace besteld). Ik hoor graag van u.

Wij verstrekken bij pakketjes die door de brievenbus passen alleen een track en trace nummer als het er na 3 dagen nog niet is, het gaat immers gewoon door de brievenbus, u hoeft er niet voor thuis te blijven. Dus als het er over 3 dagen niet is, kunt u bellen voor het track & tracenummer. Tel: 0597-85 01 10. Het is niet te doen om iedereen bij voorbaat deze nummers te mailen, want dan houden wij geen tijd meer over om uw en de vele andere pakketjes in te pakken. Bij pakketpost (als het dus niet door de brievenbus past) krijgt u meteen een track & tracenummer, dit gaat automatisch, als u een juist email adres heeft ingevuld.

057. Wanneer krijg ik een kortingscode?

Een kortingscode krijgt u wanneer u bijvoorbeeld iets gaat ruilen. Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief www.kralenstulpje.nl/newsletter/ dan komen er ook regelmatig (kortings-) acties voorbij. Een kortingscode telt alleen wanneer hij ook echt is ingevuld en kan niet meer achteraf worden verrekend. U kunt meteen zien tijdens het bestelproces, in uw winkelmandje, of de korting is verrekend. Mocht dit niet zo zijn, neemt u dan, vóórdat u op de bestelknop drukt, contact met me op via: info@kralenstulpje.nl

Kortingscodes tellen nooit met terug werkende kracht, mailtjes hierover worden helaas niet meer in behandeling genomen. Acties moeten ergens beginnen en ergens eindigen, we maken hier geen uitzonderingen meer op, aangezien dit voor ons veel te tijdrovend is. Helaas is er altijd wel iemand die net een uur, twee uur, dag of week voor de actie iets heeft besteld. Wij vragen hiervoor om uw begrip.

058. Kan ik als bedrijf vanuit Europa zonder BTW bij jullie inkopen?

Ik kan de BTW verleggen wanneer ik een geldig BTW nummer heb, deze moet ik kunnen checken bij: http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/   Als de bestelling wordt afgeleverd op naam en op het adres van de BTW plichtige, dan kan dat!

059. Ik heb nog een vraag die hier niet bij staat vermeld, wat nu?

U kunt me een mailtje sturen met de desbetreffende vraag op: info@kralenstulpje.nl

Veel winkelplezier, Esther de Jonge.

Scheemda, 28 april 2017

© 2009 - 2017 `t Kralenstulpje | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.