Veel gestelde vragen aan 't Kralenstulpje
Op deze pagina vind u de meest gestelde vragen aan ’t Kralenstulpje. Wij hopen dat uw vraag erbij staat en anders horen we het graag! U kunt ons bellen van maandag tot en met vrijdag van 8:00 uur tot 12:00 uur en van 13.00 uur tot 16.45 uur op telefoonnummer: 0597-85 01 10 E-mailen kan altijd! info@kralenstulpje.nl
U kunt hier een onderwerp kiezen door er op te klikken:
Algemeen ~ Bestellen ~ Betalen ~ Bezorgen ~ Klachten & retourneren ~ Korting ~ Producten ~ Verzenden ~ Webwinkel
Algemene vragen aan 't Kralenstulpje
Ik kan de kleine letters op uw site niet lezen!
Kunt u de tekst op de site moeilijk lezen? Wanneer u de knop ctrl ingedrukt houdt (links onderin op uw toetsenbord) en dan op + drukt of met het wieltje van uw muis scrolt dan maakt u de tekst groter.
Ik wil eigenlijk eerst graag zien of het de juiste kleur en materiaal is voordat ik een grote hoeveelheid ga bestellen. Ik heb al heel veel materialen thuis waar ik niets aan heb. Kunnen jullie misschien 1 exemplaar opsturen?
Ik begrijp helemaal uw frustratie! Helaas kunnen wij bestellingen minder dan €. 7,50 niet meer uitvoeren. Deze vraag en ook de vraag om gratis proefjes op te sturen krijgen we dagelijks. Hieronder staat waarom we dit helaas niet meer kunnen doen:
https://www.kralenstulpje.nl/c-4458339/minimaal-bestelbedrag/
Ik kan helaas ook niets veranderen aan onze verzendkosten, hier leggen we al geld bij, aangezien wij hele kleine goedkope producten hebben kunnen we dit niet in onze productprijzen verwerken zoals andere bedrijven dit doen met duurdere artikelen. Ik hoop op uw begrip.
Waar kan ik een artikel vinden dat ik zoek?
Wilt u weten of wij een bepaald product verkopen? Gebruik dan de zoekfunctie rechts boven aan de pagina. Bijvoorbeeld als u op zoek bent naar een connector, of alle blauwe producten wilt zien of alle ovalen bedels. Typ in deze gevallen connector (niet connectors), blauw (niet blauwe) en ovaal (niet ovalen). Bent u niet helemaal zeker hoe een woord geschreven wordt? Dan kunt u bijvoorbeeld ook de eerste 3 of 4 letters intikken.
Kan ik een factuur met B.T.W. krijgen?
Jazeker, deze krijgt u automatisch via de orderbevestiging en ook nog een keertje bij de verzendbevestiging.
Om het milieu te sparen, voegen we geen papieren exemplaren bij van info die reeds digitaal in uw bezit is. Bewaar daarom altijd de orderbevestiging tot u de bestelling heeft ontvangen. Mocht een factuur nodig zijn voor uw bedrijf of vereniging dan vult u bij persoonsgegevens de naam van het bedrijf in. In dat geval wordt namelijk wel automatisch een factuur naar u toe gemaild. Mocht u geen printer tot uw beschikking hebben en toch graag een papieren factuur willen ontvangen, dan kunt u dit tijdens uw bestelling aangeven in de opmerkingen. Achteraf kan alleen nog tegen een onkostenvergoeding (Porto, arbeid, etiket en envelop) een factuur worden nagezonden.
Ik had graag de factuur/pakbon bij mijn bestelling aangetroffen, kan dit?
De pakbon treft u bij uw bestelling aan, uw factuur krijgt u per mail. Om het milieu te sparen, voegen we geen papieren exemplaren bij de bestelling van info die reeds digitaal in uw bezit is. Bewaar daarom altijd de orderbevestiging tot u de bestelling heeft ontvangen. De factuur ontvangt u automatisch digitaal bij de orderbevestiging en ook nog een keertje bij de verzendbevestiging.
Ik wil uw artikelen gaan gebruiken om iets te maken voor het goede doel. Is het daarom mogelijk korting of gratis artikelen te ontvangen?
Helaas kunnen wij niet in financiële vorm iets voor u betekenen. Dagelijks komen er namelijk verzoeken binnen om een donatie, spullen, advertentie of korting voor het goede doel. De marges in deze winkel zijn al erg klein waar vrijwilligers en stichtingen ook van profiteren. Als we vervolgens ook nog op alle extra vragen in zouden gaan kunnen we de winkel sluiten en houdt het voordeel voor iedereen op. Eventueel een selectie maken wie dan wel te steunen is ook een onmogelijke opgave want bestaat er vrijwilligerswerk of een goed doel dat niet mooi is? We vertrouwen op uw begrip en respect voor deze keuze. Wij doneren zelf rechtstreeks geld aan door ons uitgezochte goede doelen, waaronder KWF, Kika en diverse stichtingen voor dierenbelangen.
De kleuren wijken in het werkelijkheid af van de getoonde foto, hoe kan dat?
De afwijkingen van de kleuren komt omdat de kleuren op elke monitor weer anders staan ingesteld, elke monitor geeft de kleuren anders weer. De getoonde foto’s geven daardoor (zo realistisch mogelijk maar bij benadering) de werkelijke kleuren weer.
Het is na middernacht en de site is zo traag, ook willen verschillende dingen niet lukken, hoe kan dat?
Na middernacht is Lemonweb bezig met onderhoud van de site. Processen kunnen hierdoor worden vertraagd. U kunt het beter overdag een keertje weer proberen.
Wat is het verschil tussen artikelen in je winkelwagen doen of artikelen op je verlanglijstje zetten?
Het winkelwagentje word helaas maar 48 uur bewaard, tenzij u er telkens weer opnieuw binnen 48 uur naar toe gaat via delfde browser op uw computer, telefoon of tablet. De artikelen op uw verlanglijstje blijven er altijd staan, mits u een account heeft en bent ingelogd, tenzij het product bij ons is uitverkocht. Dat kan handig zijn wanneer u bijvoorbeeld op een kortingsactie wilt wachten. U mag dan de artikelen nog wel vanaf uw verlanglijstje in uw winkelmandje doen.
Bestellen bij 't Kralenstulpje
Wilt u artikelen voor mij bestellen?
Jazeker, graag zelfs! Alleen kunnen wij pas na betaling overgaan tot bestellen. Het is in het verleden nog als eens voorgekomen dat we niets meer horen van de klant of dat de klant er om welke reden dan ook, toch vanaf ziet. Ook als u veel haast heeft, moeten wij u toch verzoeken om vooraf te betalen. Artikelen welke speciaal voor u worden besteld of op maat worden gemaakt, kunnen niet retour worden gezonden.
Hoe lang is de levertijd op speciaal bestelde artikelen?
U kunt het beste een levertijd aanhouden van 6 tot 8 weken. Bij enkele artikelen kan het sneller, vraag er gerust even naar!
We hebben ook diverse leveranciers uit Nederland, dan kan het veel sneller geleverd worden.
Stuur hiervoor een mail naar info@kralenstulpje.nl
Kan ik mijn bestelling bij u afhalen?
Afhalen bij winkelier kan zeker!U kiest dan ipv de andere opties voor: Afhalen bij winkelier, de verzendkosten komen dan te vervallen.
U krijgt dan een mail wanneer uw bestelling klaar staat om afgehaald te worden, samen met de openingstijden en ons adres. Belt u nog even om te kijken of we er zijn voordat u het komt afhalen: 0597-85 01 10.
Waarom is het minimaal bestelbedrag €. 7,50?
Vaak vragen klanten om nog een klein dingetje na te zenden in een envelop, bijvoorbeeld iets van 25 cent. In het verleden hebben we dit altijd gedaan uit service, maar we hebben hierdoor erg veel kosten en dus verlies gemaakt. Helaas kunnen we dit niet meer doen.
Wij hebben bij iedere financiële transactie bankkosten en transactiekosten zakelijke rekening, transactiekosten Ideal etc. verpakkingskosten, etiket, zakjes, BTW dat moet worden afgedragen, administratie kosten, factuur en pakbon uitdraaien, het moet door iemand worden ingepakt, dus werkloon en het artikel zelf nog. Ook dragen wij nog BTW af over de ontvangen portokosten en betalen we natuurlijk inkomstenbelasting, dus dat moet allemaal meegerekend worden.
Verder hebben we natuurlijk nog huisvestingskosten, zoals huur, gas en licht, verzekeringen, marketing en advertentiekosten etc. etc.
Wij willen u nog heel graag kunnen voorzien van kralen sieraden en verpakkingsmaterialen en moeten daarom echt een minimaal bestelbedrag aanhouden van €. 7,50. Wij hopen op uw begrip. Het blijft voor iedere webwinkel een lastig punt. Hoe stel ik de verzendkosten samen, zodat de klant niet teveel betaald, maar wij als webwinkel er ook niet te veel op toe hoeft te leggen.
We krijgen daar redelijk veel vragen naar en vonden het wel netjes om dat eens voor u op een rijtje te zetten. Waaruit bestaan nou precies de verzendkosten en waarom betaal ik die ook als het gewoon in een envelopje past.
Dat zit zo;
- Allereerst vraagt de belastingdienst 21% van het bedrag dat u betaald aan portokosten. Dat krijgen we niet terug want op post en pakketzegels zit geen belasting.
- Ook ziet de belastingdienst het geld wat u betaald aan verzendkosten als inkomsten, dus hier moet ik nog inkomstenbelasting over betalen. Dan blijft er nog de helft over waar wij voor moeten verzenden en verpakken.
- Het verzenden van onze artikelen die we altijd zo goedkoop mogelijk aanbieden proberen we op een zo verstandige wijze mogelijk te verpakken, dus bv in een cellofaan zakje. Deze gaat in een bubbelenveloppe of brievenbusdoosje en die wordt dicht geplakt met brede tape zodat die niet "zomaar" kan worden opengemaakt, wat in het verleden regelmatig gebeurde. Vaak komt er nog een leuk organza zakje omheen.
- Er moet een naam en adres sticker worden geprint, dat kost dus de sticker en het printergebruik.
- De kosten voor het betalingsverkeer zijn bij overboeken 14 cent voor een overschrijving en 25 cent ex BTW voor een ideal betaling, ongeacht het bedrag van de overboeking.
- Ook de huur van het pand moet worden betaald, elektriciteit, de verlichting en het verwarmen van de ruimte waarin wordt gewerkt om in te pakken.
- De persoon die inpakt, de orders verwerkt en de bestellingen naar de post brengt wil graag een kleine bijdrage voor het werk, wat we logisch vinden want iedereen die werkt verdiend een salaris.
- We willen graag dat ook "kleine" klanten bij ons terecht kunnen maar als we 1 postzegel zouden berekenen voor het verzenden van 1 kraal van 25 cent dan moet er dus geld bij en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.
- Daarom hebben we een minimaalbestelbedrag van €. 7,50
- Wist u trouwens dat 1 postzegel al 87 cent kost tot slechts 20 gram en dat een gemiddelde bestelling meer weegt dan 100 gram?
Dus zodoende vinden wij het een redelijk bedrag aan verzendkosten.
We vinden het heel fijn om alles voor onze kralenliefhebbers te mogen verpakken en vinden ook dat we transparant moeten zijn in de kosten voor de klant.
Dus bij deze. Hopelijk geeft het vertrouwen en een beetje begrip voor het verzenden van al onze kralen, sieraden en verpakkingsmaterialen artikelen, want we vinden het een voorrecht dat allemaal voor onze klanten te mogen doen!
Hoeveel producten zijn er op voorraad?
De voorraad wordt automatisch bijgehouden in de webwinkel. U voegt producten toe met het + teken en wanneer het maximale aantal is bereikt kunt u geen extra producten meer toevoegen. Wilt u er zeker van zijn dat de voorraad klopt dan kunt u ons even bellen op: 0597-85 01 10
Ik wil graag 100 organza zakjes bestellen maar er zijn nog maar 2 op voorraad, hoe zit dat?
Als u bijvoorbeeld bij een artikel ziet staan "op voorraad 2 stuks", dan kan dit ook betekenen dat er 2 setjes op voorraad zijn, afhankelijk van de omschrijving van het object. Voorbeeld 100 stuks organza zakjes voor €. 10,00 (voorraad 2 stuks) Dit zijn dan 2 setjes van 100 zakjes.
Ziet u bijvoorbeeld 20 bij deze voorraad staan: 100 organzazakjes 7 x 9cm dan betekent dit dat we 20 x 100 zakjes op voorraad hebben, dat is dus 2.000 stuks.
Wilt u toch meer bestellen dan er op voorraad is? Houd dan de nieuwsbrief in de gaten om te kijken wanneer producten worden bijgevuld. Wij kunnen niet exact van tevoren aangeven wanneer producten weer op voorraad zullen zijn. Als het om grote aantallen gaat dan kunnen wij de producten voor u bestellen.
Ik heb nog geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen, wat kan er mis zijn gegaan?
U ontvangt automatisch een orderbevestiging dus als die niet binnen enkele minuten binnen is in uw mailbox dan is de bestelling helaas niet definitief. Let u vooral er op om alle schermen volledig door te lopen en de algemene voorwaarden te accorderen tot u het scherm ziet dat de bevestiging onderweg is. Heeft u die wel gezien maar geen mail dan is het goed mogelijk dat het door u bij persoonsgegevens ingevulde mailadres een typefoutje bevat. In dat geval sturen wij u na overleg een nieuwe orderbevestiging naar het gecorrigeerde e-mailadres. Tip: check eerst nog even de SPAM-box.
Waarschijnlijk heeft u bij de bestelling een verkeerd e-mailadres ingevuld. U kunt me even een email sturen, dan pas ik het e-mailadres aan en verstuur ik de orderbevestiging opnieuw. Mail dan naar: info@kralenstulpje.nl
Kan ik nog iets toevoegen aan mijn openstaande bestelling?
Het kan natuurlijk gebeuren dat u iets vergeten bent om te bestellen. Wat kunt u dan het beste doen?
U kunt het beste even bellen met: 0597-85 01 10 en vragen of ze uw bestelling willen vast houden. Een mail wordt helaas niet altijd meteen gelezen. Zolang de bestelling nog niet is verzonden, kan er nog wat worden toegevoegd. Dat kan alleen als u een nieuwe bestelling plaatst via de site, en dan in de opmerkingen zet: samenvoegen met ordernummer… U kunt bij de 2e bestelling kiezen na het afronden van de bestelling voor de optie: Afhalen bij winkelier. Er worden dan geen verzendkosten in rekening gebracht en u kunt gewoon betalen met Ideal.
Ik kan losse artikelen niet zelf bijvoegen ivm de hoge bankkosten die ik heb voor een zakelijke rekening. Als u een klein bedrag overmaakt, dan heb ik extra bankkosten en een extra administratie. Weer een nieuwe factuur en pakbon uitdraaien, weer veranderen in de boekhouding, voorraad handmatig aanpassen. Weer een extra bankmutatie opzoeken en verwerken in de administratie.
Omdat we het zo druk hebben en dit heel vaak gebeurt hebben we besloten dat we dit niet meer kunnen doen. We moeten ook tijd over houden om uw bestelling te verzenden.
Kiest u bij de 2e bestelling voor: afhalen bij winkelier en maakt u het bedrag dan meteen over via ideal of een andere betaaloptie.
U hoeft dan de verzendkosten niet opnieuw over te maken van de 2e order, (Tenzij het niet meer door de brievenbus past en u heeft gekozen voor brievenbuspost) maar het minimale bestelbedrag is wel weer €. 7,50
U kunt het totaalbedrag ook overmaken op: ABN-AMRO Bank Iban: NL82ABNA0497378515 t.n.v. E.M. de Jonge, Scheemda
Voor Buitenlandse betalingen: BIC: ABNANL2A
We moeten wel wachten tot het 2e bedrag staat bijgeschreven voordat we tot verzending kunnen overgaan. Wanneer u het overmaakt via de ABN AMRO dan staat het er dezelfde dag, anders een werkdag later.
Mijn bestelling is geannuleerd, waarom?
Wij hebben geen betaling van u mogen ontvangen u reageert niet op herinneringsmails of telefoon.
Wanneer een bestelling meer dan 5 dagen openstaat zonder betaling, dan boeken wij de artikelen weer op voorraad en wordt de bestelling geannuleerd. Zo krijgen andere mensen ook de kans om deze artikelen te bestellen.
U kunt aan de hand van de eerder verkregen orderbevestiging de artikelen eenvoudig weer opnieuw bestellen door op de linkjes te klikken.
Ik bestel van buiten Nederland vanuit een EU-land. Ik heb ook een BTW-nummer. Hoef ik dan geen BTW te betalen? BTW VERLEGD
Zakelijk verkopen betekent dat we ook verkopen aan bedrijven, ook wel B2B (business to business) genoemd. Wanneer u koopt vanuit een ander land binnen de EU en u bent een zakelijke klant (iemand met een btw-nummer) dan hoeft u geen btw af te rekenen. Dit wordt btw verleggen genoemd, ook wel een intracommunautaire levering.
Met de nieuwe functie 'Zakelijk verkopen' wordt btw automatisch verlegd. Dit kan alleen wanneer u niet kiest voor achteraf betalen via Klarna, want Klarna ondersteund (nog) geen zakelijke verkopen.
Er wordt automatisch bekeken of een BTW nummer geldig is bij de VIES (VAT Information Exchange System) Mocht er iets niet juist zijn dan krijgt u hier achteraf bericht van en zal er alsnog BTW in rekening worden gebracht. Let op: Het kan 2-3 weken duren voordat het btw-nummer van een nieuwe onderneming bekend is bij de VIES.
Ik kan de BTW verleggen wanneer wij een geldig BTW nummer van u krijgen, deze moeten we kunnen checken bij: http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/ Als de bestelling wordt afgeleverd op naam en op het adres van de BTW plichtige, dan kan dat!
Wij moeten dan wel het BTW nummer door de Nederlandse Belastingdienst laten verifiëren. Pas nadat zij het BTW nummer met bijbehorende vestigingsgegevens akkoord hebben gegeven, zullen wij vanaf dat moment geen BTW meer in rekening hoeven brengen. Wij hebben dan de volgende gegevens nodig: een geldig BTW Nummer en de exacte naam en adres waarop dit BTW Nummer is geregistreerd.
Wij retourneren ook geen betaalde BTW over voorgaande periodes. U kunt in dat geval contact opnemen met het Belastingkantoor.
^ terug naar boven
Betalenbij 't Kralenstulpje
Hoe kan ik betalen? Wat zijn betaalkosten?
U kunt ervoor kiezen uw betaling na telefonische afspraak af te halen aan de Parklaan 2a in Scheemda en hier kontant en gepast betalen. |
Betaalmethodes van Klarna achteraf betalen
In samenwerking met Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden, bieden we u de volgende betaalmethode(s) aan. Betaling dient aan Klarna te worden gedaan.
Achteraf Betalen
Klarna:
U vindt meer informatie in de gebruikersvoorwaarden van Klarna . Algemene informatie over Klarna vindt u hier . Uw persoonsgegevens worden door Klarna in overeenstemming met de geldende wet bescherming persoonsgegevens en zoals beschreven in Klarna’s privacy statement verwerkt.
Voor vragen kunt u bellen met de klantenservice van Klarna:
https://www.klarna.com/nl/klantenservice/
Vragen over de betaling van uw bestelling? Neem contact met Klarna op!
Telefoon: 020 - 80 82 852
Openingstijden
Maandag - vrijdag | 8.00 - 20.00 uur |
Zaterdag | 9.00 - 13.00 uur |
Zondag | Gesloten |
Feestdagen | Gesloten |
AFTERPAY:
Indien u gekozen heeft om uw bestelling achteraf te betalen via Afterpay, dan zult u binnen enkele dagen per mail een betaaloverzicht van Afterpay ontvangen van waaruit u uw bestelling kunt betalen. Afterpay verwerkt je gegevens om de betaling van je bestelling af te ronden.
Meer informatie hierover vind je in onze betaal voorwaarden en privacy statement op https://www.afterpay.nl/nl/consumenten
Gegevens voor betalingen via het AfterPay-systeem:
IBAN: NL24ABNA0598152180 Rekeninghouder: AfterPay te Heerenveen
Voor alle betalingen via het AfterPay-systeem gelden de algemene betalings-voorwaarden van Arvato Finance B.V. handelende onder de naam AfterPay, Postbus 434, 8440 AK Heerenveen, KvK-nummer 08203350, BTW-nummer NL8210.92.698.B01.
De Eenmanszaak 't Kralenstulpje, Stationsstraat 11a, 9679 EA Scheemda, KvK-nummer 01178528, BTW-nummer 1936.04.425.B01, houder van de webshop www.kralenstulpje.nl , heeft haar vordering op u overgedragen aan AfterPay. Dit betekent dat u alleen nog kunt betalen op het hierboven genoemde rekeningnummer van AfterPay.
LET OP: - als je niet betaalt op het hierboven genoemde rekeningnummer, kan AfterPay je verplichten om nog eens te betalen;
- als u niet binnen de gestelde termijn betaalt, kan er bovenop de vordering minimaal € 40,00 aan buitengerechtelijke incassokosten aan je in rekening gebracht worden.
Voor vragen kunt u contact opnemen met de Klantenservice via klantenservice@afterpay.nl of +31 (0)20 7 230 270
Afhalen bij winkelier: Bestellingen kunnen worden afgehaald aan de Stationsstraat 11a, 9679 EA te Scheemda, op werkdagen van van 9 :00 uur t/m 16.30 uur . Mocht dit niet lukken, dan kunt u beter kiezen voor verzenden.
ABN-AMRO:
Iban: NL82ABNA0497378515
BIC: ABNANL2A
T.n.v. E.M. de Jonge, Scheemda
Onder rembours is helaas niet mogelijk. Helaas worden pakketjes wel eens geweigerd en dan heeft 't Kralenstulpje wel de kosten gemaakt.
Af en toe krijgt ’t Kralenstulpje de vraag of het te betalen bedrag ook opgestuurd mag worden per post. We willen dat vanaf nu wel accepteren, maar het opsturen van geld is volledig voor eigen risico. We adviseren dan ook om dit aangetekend te doen. U kunt gewoon de bestelling plaatsen zoals gebruikelijk en dan kiezen voor de optie: Vooraf overmaken. In de opmerkingen vermeldt u dan dat u het geld per post gaat versturen.
Dit kunt u dan versturen naar:
’t Kralenstulpje
T.a.v. Esther de Jonge
Parklaan 2a
9679 HH Scheemda.
Zodra het geld door ons is ontvangen ontvangt u een berichtje dat uw pakket wordt verzonden.
Wanneer staat mijn betaling bijgeschreven?
Wanneer u betaalt via Ideal en via de andere directe betaalopties of u maakt het geld over maakt via een bank binnen Nederland dan staat het geld er meteen.
Maakt u het geld over vanaf een ander land, dan duurt het een werkdag en soms twee werkdagen.
In het weekend wordt er niets bijgeschreven vanaf een andere bank. Vanuit het buitenland duurt het tot 2 dagen voordat uw geld bij ons staat bijgeschreven.
Betaalt u via een overschrijvingskaart dan kan het wel een week duren.
Kan ik ook betalen via een Tikkie?
Betalen bij 't Kralenstulpje kan nu ook gratis via Tikkie wanneer u What's app gebruikt. U kunt dan kiezen voor de betaaloptie: "Vooraf overmaken". Wanneer u in de opmerkingen schrijft "Tikkie" en uw mobiele nummer heeft ingevuld, dan stuur ik u een tikkie. Zodra deze is voldaan verzenden wij uw bestelling.
^ terug naar boven
Bezorgen van uw bestelling van 't Kralenstulpje
Kan ik een bestelling op een ander adres laten afleveren?
Jazeker, u kunt een bestelling op een andere adres laten afleveren. U kunt tijdens de bestelprocedure voor een ander afleveradres kiezen. U vult dan uw eigen adres in in bij het factuuradres, en bij afleveradres het adres waar het pakket moet worden afgeleverd. Dit kan handig zijn als u een ander met uw bestelling wilt verrassen.
Ik heb gisteren een berichtje ontvangen dat mijn pakket verzonden zou zijn, maar ik heb nog niets ontvangen?
Indien er iets aan onze kant zou zijn misgegaan, dan wordt u daar altijd van op de hoogte gesteld.
Gelukkig is dit zelden nodig. Wanneer u een mail heeft ontvangen dat het pakje die dag wordt verzonden, dan is het ook daadwerkelijk onderweg gegaan. Helaas zijn u en wij afhankelijk van PostNL. De norm voor hun aflevering is : 95 % de volgende dag bezorgd. In de praktijk blijkt dat zij dit helaas niet halen. Wist u dat tegenwoordig op hun site staat vermeld dat nog maar 3 dagen per week gegarandeerd post wordt bezorgd? De overige dagen ontvangt u minder of geen post.
Ook krijgen wij regelmatig bericht dat sommige luchtkussenenveloppen door de pakketdienst worden afgeleverd, dit scheelt ook een werkdag in de bezorging.
Dat andere post die toevallig dezelfde dag is verzonden wel al bij u is, is geen goede graadmeter.
De post wordt namelijk via verschillende distributiecentra verspreid. En zelfs post die dezelfde stroom volgt, kan met een dag verschil worden afgeleverd.
Aangezien de ervaring leert dat poststukken 1 tot 7 dagen onderweg zijn, moeten wij u vragen nog even een beroep te doen op uw geduld. We blijven wel graag op de hoogte als u na 7 dagen onverhoopt nog steeds niets heeft ontvangen. Mocht u na een week het pakket nog niet hebben ontvangen dan kan `t Kralenstulpje een onderzoek instellen. Wij laten u dan vooraf een formulier tekenen waarop u aangeeft daadwerkelijk niet ontvangen te hebben. U dient dan vooraf wel zelf geïnformeerd te hebben bij het dichtstbijzijnde postkantoor. `t Kralenstulpje zal alles in het werk zetten om uw pakket op te sporen. Wanneer het pakket retour komt bij `t Kralenstulpje, zal het kosteloos opnieuw worden verzonden, tenzij u zelf een fout heeft gemaakt bij het invullen van de adressering.
^ terug naar boven
Klachten & retourneren bij 't Kralenstulpje
Kan ik ook iets ruilen of retourneren?
Als u een bestelling heeft geplaatst en (een deel van) de bestelling wilt retourneren, leest u dan hier onze retourenprocedure.
Er is een glaskraal (of iets anders) stuk aangekomen, wat nu?
Als er iets niet goed is met uw bestelling dan kunt u dit uiterlijk binnen 14 dagen melden via info@kralenstulpje.nl samen met een foto. Na 14 dagen kunnen wij uw klacht niet meer in behandeling nemen, dus controleer uw bestelling meteen goed als het binnen komt.
Er kan soms een klein risico zijn dat er tijdens het verzenden iets stuk gaat. Ik probeer alles zo goed mogelijk te verpakken. PostNL gaat niet altijd even zorgvuldig om met brievenbuspost, ook al zit het verpakt in een luchtkussen envelop.
Het minste risico op breuk heeft men wanneer men kiest voor pakketpost. (En dus gewoon de basis verzendmethode laat staan)
Mocht het dan stuk aankomen, dan vergoeden wij dit. Stuurt u ons dan even een foto van het defecte artkel via info@kralenstulpje.nl
Ik heb een zakje met 100 organza zakjes (of bosje met 100 prijslabeltjes) besteld. Nu ik ze allen na tel, blijken het maar 98 stuks te zijn!
De aantallen van de organzazakjes (of prijslabeltjes) zijn bij benadering 50 of 100 stuks. Kleinere aantallen (of de bruine labels) worden handmatig geteld. Er kan een fabrieksafwijking inzitten van maximaal 5% meer of minder. De zakjes of bosjes met labeltjes worden door mij niet nageteld. Houdt u hierbij rekening mee wanneer u er precies 100 of 50 stuks nodig bent! Hier is de prijs dan ook naar! Deze tekst staat ook vermeld bij de desbetreffende producten en kunt u lezen alvorens u tot bestellen overgaat. De luxe (duurdere) zakjes zijn per 10 stuks verpakt en kent dit probleem niet, evenals de bruine kartonnen labels, welke dus wel handmatig worden geteld.
Ik heb 10 kralen besteld en maar 9 ontvangen, wat nu?
’t Kralenstulpje pakt liever te veel dan te weinig voor u in. Maar mocht dit toch gebeuren, meldt u dit dan meteen na ontvangt per email aan ’t Kralenstulpje. Vergeet niet om hierbij het ordernummer te vermelden. Het artikel wordt dan indien gewenst meteen nagezonden of, als het kan, meegezonden met een volgende bestelling. U dient dit dan wel even aan te geven in de opmerkingen tijdens de bestelling. Mochten wij bij het uittellen van andere artikelen een telfoutje hebben gemaakt dan lossen wij dit uiteraad ook voor u op!
Klachten en reclamaties over verzending
Klachten en reclamaties omtrent verzending dienen een week, doch uiterlijk binnen 14 dagen na verzenddatum schriftelijk aan ons te zijn gemeld, via info@kralenstulpje.nl anders kunnen wij geen onderzoek meer opstarten via PostNL. Na 14 dagen kunnen wij klachten omtrent bezorging niet meer in behandeling nemen.
Is er een zending vermist bij PostNL? Dan vragen wij u om even 5 dagen te wachten en ons daarna een mail te sturen. Wij sturen u dan een "niet ontvangen verklaring". Dit kan c.a. 10 dagen nadat u uw pakket zou moeten hebben ontvangen. PostNl geeft een levertijd aan van tien dagen. Wij houden 5 dagen aan. Deze verklaring kunt u ondertekenden en per mail aan ons retourneren. Met deze verklaring kunnen wij een onderzoek opstarten en navraag doen bij de postbezorger, ongeacht of het om een pakket gaat of om een brievenbuspakje. Dit doen we via My Parcel. My Parcel kan net iets meer dan PostNL. Zodra we dit formulier getekend retour hebben ontvangen, sturen wij u een nieuwe zending toe, dus u loopt geen enkel risico bij 't Kralenstulpje.
Korting bij 't Kralenstulpje
Wanneer krijg ik een kortingscode?
Een kortingscode krijgt u bijvoorbeeld na overleg wanneer u iets wilt ruilen. Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief www.kralenstulpje.nl/newsletter/ dan komen er ook regelmatig (kortings-) acties voorbij. Een kortingscode telt alleen wanneer hij ook echt is ingevuld en kan niet meer achteraf worden verrekend. U kunt meteen zien tijdens het bestelproces, in uw winkelmandje, of de korting is verrekend. Mocht dit niet zo zijn, neemt u dan, vóórdat u op de bestelknop drukt, contact met me op via: info@kralenstulpje.nl
Kortingscodes gelden nooit met terug werkende kracht. Acties moeten ergens beginnen en ergens eindigen, we maken hier geen uitzonderingen meer op, aangezien dit voor ons veel te tijdrovend is. Helaas is er altijd wel iemand die net een uur, twee uur, dag of week voor de actie iets heeft besteld. Wij vragen hiervoor om uw begrip.
Op speciaal voor u bestelde artikelen kan geen korting worden gegeven. U kunt per bestelling maar één kortingscode gebruiken. U dient dus een afweging te maken of u uw tegoed wilt gebruiken of mee wilt doen met een actie. U kunt dan uw tegoed later gebruiken, deze blijft onbeperkt geldig.
Ik ben de kortingscode vergeten in te vullen. Kan dit achteraf?
Nee dit is helaas niet mogelijk. Kortingscodes tellen nooit met terug werkende kracht. Acties moeten ergens beginnen en ergens eindigen, we maken hier geen uitzonderingen meer op, aangezien dit voor ons veel te tijdrovend is. Ook kost geld terug storten ons geld, we hebben bankkosten (zakelijke rekening) en transactiekosten. Ook gratis producten toevoegen is te tijdrovend. We moeten de artikelen opzoeken in de computer en daarna ons magazijn, de factuur aanpassen en alles handmatig van de voorraad boeken. Verder moeten er creditnota’s worden aangemaakt en heeft het gewoon te veel voeten in aarde. Helaas is er altijd wel iemand die net een uur, twee uur, dag of week voor de actie iets heeft besteld. Wij vragen hiervoor om uw begrip.
Dit wordt ook telkens weer vermeld in de nieuwsbrief. Vergeet niet dus om deze code in te vullen, want na afloop is dit niet meer mogelijk. Mocht u problemen hebben met de code, neemt u dan even voor dat u op verzenden klikt contact met me op via: info@kralenstulpje.nl
U kunt namelijk voor het afrekenen meteen zien of de korting is verrekenend.
Ik wil graag meerdere kortingscodes combineren (de lopende actie en een persoonlijke cadeaubon)
Het is helaas niet mogelijk om per keer meer dan 1 code in te vullen. Het is dus zaak om te overwegen welke nu het meeste voordeel oplevert. De persoonlijke cadeaubon heeft geen uiterste datum dus wellicht handig om deze te bewaren voor een moment dat u wel spullen nodig hebt maar er geen actie geldt.
Zijn er extra kortingen voor particulieren en voor bedrijven?
Wij zijn veelal goedkoper dan de gemiddelde groothandel maar wij blijven bij uitstek een leverancier voor particulieren. Natuurlijk zijn bedrijven ook van harte welkom. Er komen wekelijks kortingsacties voorbij, hiervoor kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief. Bovendien worden er boven de 50 euro binnen Nederland géén verzendkosten in rekening gebracht. Voor ons spaarprogramma kunt u hier kijken! Verder kunnen wij kortingen verstrekken aan bedrijven, klik hier!
Producten van 't Kralenstulpje
Wat is Tibetaans zilver?
Tibetaans zilver is een witte metaallegering (een mengsel van zilver samen met andere metalen zoals koper.) Tibetaans zilver bevat dus een (klein) gedeelte zilver maar het is niet mogelijk om nauwkeurig het percentage te vermelden. Echt Sterling zilver moet minimal 92,5% zilver bevatten. Het Tibetaanse zilver kan net als Sterling zilver ook dof worden, maar kan met zilverpoets weer glanzend worden opgepoetst. Tibetaans zilver is gemakkelijker te verwerken in de prachtigste sieraden en het blijft nog betaalbaar ook! Al onze artikelen zijn nikkelvrij en loodvrij.
Let op, onze materialen zijn dus niet van edelmetaal maar zijn een legering van verschillende soorten metalen, ook wel eens Tibetaans zilver genoemd. Het materiaal is goed te vormen en daarom ook veel goedkoper dan bijvoorbeeld 925 sterling zilver of echt goud. Maar wees er daarom wel iets voorzichtiger mee. Leg je zelfgemaakte sieraden niet in de zon en doe ze af wanneer je gaat douchen, zwemmen of slapen. Bewaar je zelfgemaakte sieraden op een donkere plaats om er zo lang mogelijk plezier van te hebben.
Ik zie bij een artikel “goud” staan, maar het artikel is erg goedkoop, hoe zit dat?
Wanneer er vermeld staat bij een artikel “zilver, goud of brons” dan gaat dit om de kleur.
Ik verkoop vooralsnog geen echt goud. Wel verkoop ik echt zilver, maar als dit het geval is, dan staat het erbij vermeld.
Zijn alle materialen van ’t Kralenstulpje lood en nikkelvrij?
Wij hebben niet zelf de testmogelijkheden om de afgifte van stoffen aan de huid te controleren maar wij kopen alleen van leveranciers die aangeven dat hun producten lood en nikkelvrij zijn. Wel hebben wij een voorraad overgenomen van kralenwinkels die ermee zijn gestopt. Wij weten niet of alle producten hiervan lood- en nikkelvrij zijn. Er bestaat dus een kleine kans dat deze stoffen nog wel in een aantal metalen artikelen kunnen zitten. U mag er derhalve van uitgaan dat de meeste aangeboden artikelen voldoen aan de Nederlandse en Europese wetgeving op dit gebied. We kopen onze producten zorgvuldig in, maar mochten de producten desondanks schadelijke stoffen bevatten dan zijn wij hiervoor niet aansprakelijk.
Verzenden door 't Kralenstulpje
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
We verzenden gelukkig heel snel, zeker binnen 1~3 werkdagen omdat we meteen vanuit voorraad kunnen leveren! Nadat wij uw betaling hebben ontvangen, versturen we zo spoedig mogelijk uw pakket. Vaak dezelfde dag nog (mits voor 12:00 uur besteld) maar we houden een marge aan van maximaal 3 werkdagen. Uw pakketje verzenden wij via PostNL, naar het door uzelf opgegeven afleveradres dat in de orderbevestiging staat. Controleer dit goed.
U krijgt een mailtje waarin staat dat uw bestelling is verzonden.
Het motto van `t Kralenstulpje is dat iedere bestelling liefdevol wordt verzorgd. Behalve een verpakking die er op is gericht uw spullen goed te beschermen, wil het oog ook wat. Zoals bijvoorbeeld een leuke verpakking en een verrassing welke wellicht een glimlach op uw gezicht tovert. We doen bewust niet mee met de winkelketens die adverteren met “voor 24:00 uur besteld = morgen in huis”.
`t Kralenstulpje onderscheidt zich liever op een authentieke manier, mede omdat dat de winkel tot een succes heeft gemaakt en dat houden we heel graag zo.
Alle bestellingen worden altijd al zo spoedig mogelijk verzonden want natuurlijk wil iedereen graag de artikelen snel ontvangen. Dus extra spoed betekent eigenlijk dat de bestellingen die we reeds in behandeling hebben opzij geschoven moeten worden. Wij doen dat onze klanten liever niet aan. Ook u niet, dat moet een prettig idee zijn. Wel zo eerlijk en netjes.
Er zijn desondanks veel klanten die voor hen zwaarwegende argumenten aandragen waarom hun pakje voorrang zou moeten krijgen. Echter, iedere klant is aan de beurt op volgorde van binnenkomst betaling. Dit kan wel eens leiden tot een wachtrij van maximaal 3 werkdagen omdat vele klanten intussen `t Kralenstulpje hebben gevonden.
Zodra de betaling binnen is worden de artikelen vaak dezelfde dag, soms binnen twee, maximaal binnen 3 werkdagen naar u verzonden.
Mocht uw bestelling, nadat u alles heeft gelezen, toch nog steeds heel erg veel spoed hebben, belt u dan even naar ons toe, we kunnen geen garanties geven, maar we doen ons best om uw bestelling nog te verwerken mits er voor 15:00 uur s'middag is besteld. Ons telefoonnummer is: 0597-85 01 10. Bij geen gehoor stuurt u dan een email naar: info@kralenstulpje.nl
Via de mail kunnen wij geen "spoed" garanderen, we lezen de mail ook vaak pas s'avonds. Ook kunnen we vooraf niet zeggen hoe snel PostNL is. Dus garanties voor: "de volgende dag in huis" kunnen we helaas nooit geven.
Op zaterdag en zondag zijn we gesloten en worden er dus geen bestellingen verwerkt.
Klachten en reclamaties omtrent verzending dienen een week, doch uiterlijk binnen 14 dagen na verzenddatum schriftelijk aan ons te zijn gemeld, via info@kralenstulpje.nl anders kunnen wij geen onderzoek meer opstarten via PostNL. Na 14 dagen kunnen wij klachten omtrent bezorging niet meer in behandeling nemen.
Ik zou graag de tracktrace-code ontvangen van mijn zending, kan dit?
Aan dit verzoek voldoen we graag, dit gaat automatisch, maar is alleen mogelijk voor zendingen die via pakketpost gaan. U krijgt de track & tracecode automatisch zodra de 1e scan heeft plaatsgevonden bij het postkantoor. Heeft u geen tracktrace code ontvangen bij pakketpost? Vermoedelijk heeft u dan een onjuist emailadres ingevuld bij uw bestelling of de bestelling is nog niet gescand op het postkantoor. Brievenbuspakjes versturen wij met port betaald hiervan krijgt u geen track & tracenummer. U kunt in dit geval de PostNL app downloaden. PostNl maakt een foto van ieder poststuk en dan kunt u in de app zien wanneer het bij u is.
Ik stuur u een printscreen mee van de bank, wilt u de artikelen wel alvast opsturen?
Wij versturen onze artikelen pas, nadat de betaling staat bijgeschreven. Helaas hebben we al eens "betalingsbewijzen" ontvangen, welke niet klopten. Dus aan dit verzoek kunnen wij helaas niet meer voldoen.
Ik heb bericht gekregen dat het pakketpost wordt, maar ik ben van mening dat het gewoon in een envelop past, wilt u het toch als brievenbuspost versturen?
Dat wil ik wel doen, maar het verzenden is dan geheel op uw eigen risico.
Ik ben in dit geval niet verantwoordelijk voor het zoekraken, beschadigen of niet bezorgen door PostNL. Als de envelop te dik is, dan neemt de postbode het weer mee als u niet thuis bent en u krijgt hiervan geen briefje! Soms wordt het ook omgefrankeerd naar pakketpost en dan krijgt u een boete. (Welke natuurlijk niet op ons te verhalen is dan ;-) ) In het verleden is er op deze manier eens een pakket bij ons zoek geraakt. Als u dit risico volledig wilt nemen, dan verstuur ik het voor u in een envelop. Ik wacht met de verzending totdat ik schriftelijk uw antwoord hierop heb ontvangen.
Bij de bestelling die ik vandaag heb binnen gekregen heb ik €. 3,95 betaald maar het kwam hier in een enveloppe met postzegels, krijg ik nu geld retour?
Wij zullen dit proberen uit te leggen en hopen op uw begrip. Het zijn gewoon onze verzendkosten, daar kan men mee akkoord gaan of niet. Als iets door de brievenbus past dan pakken wij het wel zo in dat er niets mee kan gebeuren en als er wel iets mee gebeurt, dan is dat onze risico. Bovendien moeten wij over de €. 3,95 die u betaalt ook nog 21% btw afdragen aan de belastingdienst. Verder hebben wij onze bankkosten (zakelijke rekening) per transactie, verpakking, werk, etc. Dit worden ook wel handelingskosten genoemd, dus in dit geval zijn de kosten (bijna) gedekt.
Het moet wel onbeschadigd aankomen, zo niet dan is dat voor onze risico, en kan het gewoon retour en krijgt u nieuwe artikelen. Het blijft voor iedere webwinkel een lastig punt. Hoe stel ik de verzendkosten samen, zodat de klant niet teveel betaald, maar wij als webwinkel er ook niet te veel op toe hoeft te leggen. We krijgen daar redelijk veel vragen naar en vonden het wel netjes om dat eens voor u op een rijtje te zetten. Waaruit bestaan nou precies de verzendkosten en waarom betaal ik die ook als het gewoon in een envelopje past.
Dat zit zo;
- Allereerst vraagt de belastingdienst 21% van het bedrag dat u betaald aan portokosten. Dat krijgen we niet terug want op post en pakketzegels zit geen belasting.
- Ook ziet de belastingdienst het geld wat u betaald aan verzendkosten als inkomsten, dus hier moet ik nog inkomstenbelasting over betalen. Dan blijft er nog de helft over waar wij voor moeten verzenden en verpakken.
- Het verzenden van onze artikelen die we altijd zo goedkoop mogelijk aanbieden proberen we op een zo verstandige wijze mogelijk te verpakken, dus bv in een cellofaan zakje. Deze gaat in een bubbelenveloppe of brievenbusdoosje en die wordt dicht geplakt met brede tape zodat die niet "zomaar" kan worden opengemaakt, wat in het verleden regelmatig gebeurde. Vaak komt er nog een leuk organza zakje omheen.
- Er moet een naam en adres sticker worden geprint, dat kost dus de sticker en het printergebruik.
- De kosten voor het betalingsverkeer zijn bij overboeken 14 cent voor een overschrijving en 25 cent ex BTW voor een ideal betaling, ongeacht het bedrag van de overboeking.
- Ook de huur van het pand moet worden betaald, elektriciteit, de verlichting en het verwarmen van de ruimte waarin wordt gewerkt om in te pakken.
- De persoon die inpakt, de orders verwerkt en de bestellingen naar de post brengt wil graag een kleine bijdrage voor het werk, wat we logisch vinden want iedereen die werkt verdiend een salaris.
- We willen graag dat ook "kleine" klanten bij ons terecht kunnen maar als we 1 postzegel zouden berekenen voor het verzenden van 1 kraal van 25 cent dan moet er dus geld bij en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.
- Daarom hebben we een minimaalbestelbedrag van €. 7,50
- Wist u trouwens dat 1 postzegel al 91 cent is tot slechts 20 gram en dat een gemiddelde bestelling meer weegt dan 100 gram?
Dus zodoende vinden wij het een redelijk bedrag aan verzendkosten.
We vinden het heel fijn om alles voor onze kralenliefhebbers te mogen verpakken en vinden ook dat we transparant moeten zijn in de kosten voor de klant.
Dus bij deze. Hopelijk geeft het vertrouwen en een beetje begrip voor het verzenden van al onze kralen, sieraden en verpakkingsmaterialen artikelen, want we vinden het een voorrecht dat allemaal voor onze klanten te mogen doen!
Ik wil maar 1 bedel van 25 cent, kan dit niet gewoon in een envelop met postzegel? .Ik neem aan dat ik daar geen 3.95 verzendkosten voor hoeft te betalen. Zou je die op kunnen sturen naar mij ik betaal uiteraard gewoon de postzegel.
Vaak vragen klanten om nog een klein dingetje na te zenden in een envelop, bijvoorbeeld iets van 25 cent. In het verleden hebben we dit altijd gedaan uit service, maar we hebben hierdoor erg veel kosten en dus verlies gemaakt. Helaas kunnen we dit niet meer doen.
We hebben bij iedere financiële transactie bankkosten (zakelijke rekening) en betaalkosten zoals Ideal etc., verpakkingskosten zoals brievenbusdoosjes, bubbeltjes enveloppen en bubbeltjes plastic, etiket, zakjes, BTW dat moet worden afgedragen, administratie kosten, factuur en pakbon uitdraaien, het moet door iemand worden ingepakt want ons personeel wil ook graag een kleine bijdrage voor het werk wat ze doen, en natuurlijk de inkoop van het artikel zelf nog. Ook dragen we nog BTW af en inkomstenbelasting af over de ontvangen portokosten dus verzenden is voor ons al een flinke kostenpost. Stel we versturen een pakket, hier betalen we €. 7,25 voor bij Post.nl
U betaalt hiervoor €. 6,95. Hiervan gaat 21% BTW naar de belastingdienst (we kunnen dit op portokosten niet terug vragen) en dan nog c.a. 38% inkomstenbelasting van wat er dan nog overblijft. Er blijft dus van de te ontvangen €. 6,95 verzendkosten veel minder over. We leggen dus bij iedere pakketpost bestelling redelijk wat op verzending toe. Onze productwaarde is dusdanig laag, we verkopen al artikelen vanaf 10 cent, dus kunnen we dit niet kunnen doorbereken in het product, zoals andere winkeliers dit doen. Bij een radio of een TV merk je er niets van, maar bij een kraal, bedel of hanger wel. Verder hebben we natuurlijk nog huisvestingskosten, zoals huur, gas en licht, verzekeringen, marketing en advertentiekosten etc. etc. We willen u nog heel graag kunnen voorzien van kralen sieraden en verpakkingsmaterialen en moeten daarom echt een minimaal bestelbedrag aanhouden van €. 7,50. Wij hopen op uw begrip.
Ik zie dat mijn pakje bij me is bezorgd maar ik heb niets ontvangen!
Wanneer een bestelling niet aan komt, meldt u dit schriftelijk doch uiterlijk binnen 10 dagen o.v.v. een ordernummer via info@kralenstulpje.nl. Wacht u langer dan kunnen wij geen onderzoek meer opstarten en kunnen wij helaas niets meer voor u betekenen.
My Parcel zegt hier het volgende over:
Brievenbuspakjes worden gescand voor aanname bij het postkantoor, daarna worden deze nog gescand bij het sorteercentrum waarna de pakjes worden gesorteerd voor de koeriersdienst of de lokale postbode. Brievenbuspakjes gaan met de lokale postbode mee welke bijna altijd scan apparatuur tot zijn beschikking heeft. (dit is niet vanzelfsprekend gezien een brievenbuspakje valt onder briefpost en de lokale postbodes nog niet zo lang geleden nooit een scanner tot hun beschikking hadden).
Wanneer een postbode geen scanner tot zijn beschikking heeft zie je wel een ’afleverscan’ in de track&trace. Dit is een automatische scan die 24uur na de scan in het sorteercentrum naar voren komt. Overigens worden 99% van alle brievenbuspakjes geleverd bij de klant of bij de buren.
Wanneer de postbode wel een scanner tot zijn beschikking heeft zult u in dit geval afwijkende tijden zien in de aflevering van deze zendingen. Uw pakket is voor 18:00 uur uit gescand, dit betekent dus wel dat uw zending handmatig is uit gescand. Indien het pakket dus nog niet is geleverd/retour gekomen of is vertraagd kunnen we helaas niets anders doen dan het nog even af te wachten. Uw klant kan wel navraag doen bij de buren of het mogelijk daar in de brievenbus bezorgd is.
Laat ons even weten wanneer het er binnen 10 dagen nog niet is. Ik stuur u dan een verklaring van niet ontvangst. Deze kunt u invullen met de hand en ondertekenen en naar me toe mailen of appen. My Parcel kan net iets meer dan Postnl. Met deze verklaring kunnen we een onderzoek opstarten (ook bij brievenbus pakjes), navraag doen bij de bezorger en eventueel aangifte doen van diefstal. Als we deze van u retour hebben dan sturen we u een nieuwe zending, voor wat betreft de artikelen die we nog op voorraad hebben.
^ terug naar boven
Webwinkel van 't Kralenstulpje
Wat zijn jullie openingstijden? Heeft u ook een fysieke winkel? Kan ik ter plaatse komen uitkiezen?
't Kralenstulpje is een webwinkel, we hebben geen showroom, alleen een inpak magazijn.
Het is soms niet altijd mogelijk om langs te komen en hier alles te bekijken en uit te kiezen. Dit omdat we anders in te grote tijdnood komen. De webwinkel onderhouden en bijhouden en bestellingen versturen kost veel tijd.
Belt u even of we tijd hebben: Tel: 0597-85 01 10.
U kunt bellen van maandag t/m vrijdag tussen 9:00 en 13:00 uur. Let op: Er kan niet worden gepind en graag gepast betalen, wij hebben nauwelijks of geen wisselgeld in huis.
Op zaterdag en zondag zijn we gesloten.
Mochten we niet opnemen, dan zijn we iets te druk met inpakken of we hebben pauze. U kunt dan altijd een e-mail sturen op info@kralenstulpje.nl
Wilt u uw bestelling afhalen? Belt u dan altijd even voor de zekerheid of we aanwezig zijn.
U kunt u de door u bestelde artikelen afhalen van op locatie. U kunt tijdens het bestelproces kiezen voor de optie: Afhalen bij winkelier. Let op: Er kan niet worden gepind en graag gepast betalen, wij hebben nauwelijks of geen wisselgeld in huis. U krijgt van ons een email wanneer uw bestelling klaar staat.
Betalen bij afhalen kan ook.
U kiest dan ipv de andere opties voor: Afhalen bij winkelier, de verzendkosten komen dan te vervallen.
U krijgt een mailtje wanneer uw bestelling klaar ligt, belt u dan even om te kijken of we er zijn voordat u het komt afhalen: Tel: 0597-85 01 10.
Hebben jullie ook een spaarprogramma? Kan ik punten sparen voor korting op kralen?
Ja! Sinds kort hebben we de mogelijkheid om te sparen voor leuke kortingen en producten, klik hier voor meer informatie.
Waar kan ik betrouwbaar kralen kopen?
Ik krijg als eigenaresse van ’t Kralenstulpje vaak berichtjes van klanten met vragen, ook vragen in het algemeen en deze wilde ik graag met jullie delen.
Vandaag mailde mij een teleurgestelde klant. Ze had kralen besteld bij een Concullega, wiens naam ik uit privacy overwegingen niet zal noemen. Zoals jullie wellicht weten, werk ik veel samen met andere kralenwinkels, we kunnen elkaar helpen en versterken. Heb ik iets niet maar mijn collega wel? Dan verwijs ik u graag door! Dan weet ik zeker dat u ook goed terecht komt! De winkel in onderstaand voorbeeld hoort hier niet bij ;-)
De klant mailde:
Beste Esther,
8 januari heb ik kralen besteld bij “kralenwinkel” en deze zijn nooit aangekomen. (Het is vandaag 15 maart red.)
We hebben verschillende keren gebeld met de webshop en ze hebben vorige week pas een onderzoek gestart bij postnl. Ondertussen hebben wij geen pakket en geen geld...ik voel me behoorlijk opgelicht.
Aangezien we geen vertrouwen meer hebben in dame in kwestie komen we nu bij jou.
Groetjes Amber.
Ik voel me vereerd dat ze nu bij mij komt, maar de manier waarop is zeker niet de bedoeling. Ik vind het dan ook oprecht heel erg naar voor deze klant, temeer omdat ik het zelf ook in het verleden heb ervaren en dus heel goed weet hoe dit voelt. Niet tof!
Als webwinkelier ben je verplicht om zeker binnen 14 dagen een nieuwe zending naar de klant te sturen. De webwinkel is altijd verplicht om ervoor te zorgen dat de klant zijn of haar pakketje krijgt, ondanks uitsluitingen in de voorwaarden, ongeacht teksten op de website. Mocht je de artikelen niet meer op voorraad hebben of geen 2e zending willen sturen dan ben je gewoon verplicht om het volledige aankoopbedrag terug te storten, dus ook de verzendkosten welke door de klant zijn betaald.
Het is dus duidelijk dat deze kralen webwinkel zich niet aan het webwinkelrecht houdt. Ze heeft ook in haar summiere voorwaarden staan: Het risico van verzenden ligt bij de koper. Verder heeft ze geen privacy statement op de website staan, er staan geen duidelijke algemene voorwaarden, er is alleen een algemene info pagina, er is geen retourenpagina, er is geen klachtenpagina en ga zo maar even door. Toch verkoopt ze al jaren via internet en dat kan ongestoord zo doorgaan als mensen daar gewoon blijft kopen.
Verder lees ik op websites termen als dit: "Wij zijn niet aansprakelijk voor het zoek raken of beschadigen van standaard verzonden poststukken. Een alternatief is om het artikel tegen betaling aangetekend of verzekerd te laten verzenden."
Dit mag dus nooit!! Een bedrijf is altijd aansprakelijk voor het goed aankomen van een pakket bij de klant! Verzekerd verzenden op kosten van de klant mag men dus niet vragen! Deze kosten en keuze hiervan zijn voor de verzender, trap hier niet in.
Een webwinkel zonder privacy verklaring neemt het niet zo nauw met de GDPR wet. Ze hebben daar niet in willen investeren. Wellicht zijn ze niet voldoende beveiligd (want daar zal ook geen geld aan worden uitgegeven) en kunnen al uw gegevens (Ja, ook uw wachtwoorden!) op straat komen te liggen. Er is verder niets op bovengenoemde website wat de consument ook maar een beetje kan beschermen.
Wat is mijn advies hierin?
Tip 1: Kijk altijd of een winkel is aangesloten bij een keurmerk. Kom je er met de webwinkel niet uit? Klim dan meteen in de pen en schrijf je klacht naar het keurmerk. Als houder van een keurmerk ben je verplicht (ook zonder keurmerk trouwens) om je aan de wetgeving te houden. Anders is het snel gedaan met het keurmerk. Alleen een gastenboek is niet voldoende! Hierin kan men zelf bepalen welke reacties blijven staan en welke niet! Staat mij een reactie niet aan? Krijg ik negatieve feedback? Dan kun je gewoon het bericht verwijderen. Dit kan bij een keurmerk zomaar niet. Vandaar dat keurmerk reacties 100% echt zijn.
Alleen een keurmerk logo is snel op een website gezet. Controleer altijd of het bedrijf ook écht is aangesloten bij een keurmerk door op het logo te klikken. Je komt dan uit bij de bedrijfspagina van het debetreffende bedrijf op de website van het keurmerk.
Tip 2: Verder adviseer ik in deze om een klacht in te dienen bij het ACM. Telefoon: 070 722 2000 Wanneer je als consument wordt opgelicht door een malafide webshop dan kan het ACM dit oppakken en zo ook andere mensen beschermen hier tegen.
Tip 3: Het is wel veel moeite, maar doe ook altijd aangifte bij de politie. Dit kan ook digitaal, u hoeft dan niet naar het bureau.
Tip 4: Kijk of er een gedegen privacy verklaring en cookiestatement op de website staat, deze winkeliers nemen hun zaken serieus.
Tip 5: Kijk of er iets staat over het retourrecht op de website. Je hebt als consument 14 dagen de tijd om een retour aan te melden en na melding nog 14 dagen de tijd om het retour te zenden. Dit moet in één oogopslag te vinden zijn onder het kopje klantenservice op een retouren pagina. Stuurt een consument de gehele bestelling retour dan vergoed je ook de betaalkosten en de verzendkosten, dus gewoon alles!
Tip 6: Koop liever bij een kralenwinkel met “normale prijzen”. Investeren in een goede eerlijke, veilige en betrouwbare website kost geld. Verder zal iedere ondernemer belasting moeten afdragen. Zie je ergens te goedkope prijzen, dan zouden er eigenlijk al wat alarmbellen moeten gaan rinkelen! Maar door schade en schande wordt men wijs, hier kan ik zelf ook over mee praten ;-)
Tip 7: Lees recensies. Als u helemaal geen recensies kunt vinden krabt u zich dan ook even achter de oren ;-) Zet een winkelier overal de recensies uit dan betekent dit vaak niet veel goeds. Er moeten altijd wel ergens recensies staan. Is het meerendeel dikke prima? Dan is dat weer een zorg minder!
Ik hoop dat jullie iets hebben aan mijn tips!
Met vriendelijke groet,
Esther de Jonge