Retouren & Ruilingen bij 't Kralenstulpje
Garantie:
U heeft bij 't Kralenstulpje natuurlijk recht op een deugdelijk product. Een product moet voldoen aan de verwachtingen die de consument ervan mag hebben. Voldoet een product niet aan wat een consument redelijkerwijs mag verwachten op basis van de koopovereenkomst? Dan kan er sprake zijn van ‘non conformiteit’.
In dat geval zal 't Kralenstulpje het product repareren of vervangen. Dat moet wel binnen een redelijke termijn gebeuren.
Wat is een ondeugdelijk product?
Een product dat niet aan de verwachtingen voldoet die een consument ervan mag hebben, kan ondeugdelijk zijn. Een product is ondeugdelijk als het:
niet (goed) werkt
niet compleet is
het een onjuist product is
beschadigd is
niet werkt zoals door de verkoper of de fabrikant in bijvoorbeeld reclame is toegezegd
niet voldoet aan de opgegeven specificaties
Retourzending bij klachten dienen te geschieden in een degelijke verpakking volgens onze instructies* of anders dient u de verzendkosten zelf te voldoen. * U dient vooraf een mail naar ons te sturen wilt u voor gratis retourzending in aanmerking komen, zodat wij u vooraf instructies kunnen geven.
De Afnemer is verplicht de producten bij aflevering nauwkeurig te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Maat- kleur, en kwantiteitsverschillen binnen een marge van 5% ten opzichte van de op de internetsite afgebeelde producten zijn niet voor reclame vatbaar en gelden derhalve als een levering binnen de normen van de gesloten overeenkomst.
Indien de Afnemer van mening is dat de producten niet aan het in de overeenkomst bepaalde beantwoorden, dient de Afnemer hiervan binnen veertien (14) kalender dagen na aflevering van de producten melding te doen aan`t Kralenstulpje.
Klachten en reclamaties over verzending
Klachten en reclamaties omtrent verzending dienen een week, doch uiterlijk binnen 14 dagen na verzenddatum schriftelijk aan ons te zijn gemeld, via info@kralenstulpje.nl anders kunnen wij geen onderzoek meer opstarten via PostNL. Na 14 dagen kunnen wij klachten omtrent bezorging niet meer in behandeling nemen.
Is er een zending vermist bij PostNL? Dan vragen wij u om even 5 dagen te wachten en ons daarna een mail te sturen. Wij sturen u dan een "niet ontvangen verklaring". Dit kan c.a. 10 dagen nadat u uw pakket zou moeten hebben ontvangen. PostNl geeft een levertijd aan van tien dagen. Wij houden 5 dagen aan. Deze verklaring kunt u ondertekenden en per mail aan ons retourneren. Met deze verklaring kunnen wij een onderzoek opstarten en navraag doen bij de postbezorger, ongeacht of het om een pakket gaat of om een brievenbuspakje. Dit doen we via My Parcel. My Parcel kan net iets meer dan PostNL. Zodra we dit formulier getekend retour hebben ontvangen, sturen wij u een nieuwe zending toe, dus u loopt geen enkel risico bij 't Kralenstulpje.
Afkoelingsperiode, recht van retour bij 't Kralenstulpje
1. Nadat de particuliere klant het door hem/haar bestelde product heeft ontvangen, heeft deze klant de bevoegdheid om binnen veertien(14) kalender dagen na de ontvangst van dit product, de onderliggende overeenkomst met ‘t Kralenstulpje te ontbinden. Hierna heeft de klant nog eens 14 kalenderdagen de tijd om het product retour te zenden. De klant hoeft hiervoor geen reden op te geven. Het geld storten we binnen 14 dagen terug als het pakket bij ons retour is. Indien u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht dan kunt u hiervoor dit formulier in te vullen. Deze kunt u hier downloaden.
Bij retourzending heeft ‘t Kralenstulpje naast vergoeding van de gemaakte kosten recht op een naar redelijkheid vast te stellen deel van de totale vergoeding, met inachtneming van de reeds verrichte werkzaamheden.
De verzendkosten voor de retourzending binnen Nederland voor de koper zijn naar schatting €. 7,25.
Stuurt u iets retour en komt u dan met uw bestelbedrag onder de 50 euro uit (voor Belgie 70 euro) en heeft u gratis verzenden gekregen? Dan brengen we alsnog de door ons gemaakte verzendkosten in mindering op het retour te ontvangen bedrag.
Als er iets retour wordt gestuurd en het bestelbedrag komt beneden de 50 euro dan zijn de verzendkosten niet meer gratis. Deze zullen dan in mindering worden gebracht op het retour te ontvangen bedrag.
Stel: U koopt voor 50 euro aan artikelen (deze worden binnen Nederland gratis verzonden) maar u stuurt voor 40 euro retour, dat zou dan betekenen dat u voor 10 euro aan artikelen houdt, zonder hier verzendkosten voor te hebben betaald. Wij hopen op uw begrip.
Voor België telt dezelfde regel, maar bij België verzenden we vanaf 70 euro gratis.
Stuurt u als particuliere klant de gehele bestelling retour? Dan ontvangt u het gehele factuurbedrag retour.
Heeft u iets via Klarna of Afterpay gekocht? Stuurt u het dan altijd retour met een track & tracecode (kosten c.a. €. 4,85) Mocht er een pakketje zoek raken dan wil Klarna en Afterpay altijd een track & trace code zien voordat u uw geld retour krijgt.
Uitzonderingen
Niet particuliere klanten, zoals bijvoorbeeld bedrijven, instellingen en verenigingen kunnen na overleg met 't Kralenstulpje in bepaalde gevallen wel ruilen, de niet particuliere klant krijgt dan een kortingscode voor het goederenbedrag van de artikelen welke bij ons retour zijn gekomen, maar kunnen geen gebruik maken van het ontbindingsrecht. Het retourrecht of ontbindingsrecht geldt niet bij afname artikelen welke `t Kralenstulpje speciaal voor u moet bestellen zoals bijvoorbeeld gepersonaliseerde naam labeltjes. Deze vallen onder de leveringen die speciaal in opdracht van de consument zijn verricht.
2. Indien de klant de overeenkomst ingevolge artikel 7.1 van onze voorwaarden wenst te ontbinden, dient de klant dit schriftelijk (via e-mail, of brief) binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen aan ‘t Kralenstulpje te melden. De klant dient het product - na overleg met ‘t Kralenstulpje - te sturen naar een door ‘t Kralenstulpje vastgesteld retouradres. Dit dient te gebeuren in een degelijke verpakking voorzien van naam, adres en ordernummer. Retourzendingen welke niet zijn voorzien van een briefje met naam, adres en ordernummer, kunnen door ons helaas niet in behandeling worden genomen omdat we deze niet kunnen traceren.
3. Niet retour genomen worden: speciaal voor u bestelde artikelen zoals bijvoorbeeld gepersonaliseerde sieraden en labeltjes en producten die niet geschikt zijn om te worden teruggestuurd om gezondheidsredenen of hygiëne. Denk hierbij aan oorbellen, oorbellenhaakjes, piercings en tandkristallen. Hygiëne artikelen worden niet retour genomen als de verzegeling is verbroken.
4. Beschadigde originele dozen van bijvoorbeeld (elektronische) apparatuur / artikelen welke zijn gescheurd, beschreven of beplakt met stickers kunnen wij niet accepteren. Wij kunnen deze (elektronische) apparatuur / artikelen dan niet meer als nieuw verkopen. U dient deze dozen te verpakken in een andere doos, zodat deze in de originele staat blijven.
5. Komt u artikelen afhalen dan kunt u ze ter plekke bekijken. Herroeping telt in dit geval niet.
Ruilingen en procedure bij 't Kralenstulpje:
Retournering & ruilingen van een artikel dient altijd plaats te vinden in overleg met ‘t Kralenstulpje.
Neem daarom altijd vooraf contact met ons via info@kralenstulpje.nl op indien u een artikel wilt retourneren. Vermeld hierbij altijd een ordernummer. "U heeft het recht uw bestelling tot 14 kalender dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 kalender dagen om uw product retour te sturen. Deze termijn gaat in op de dag van ontvangst van uw bestelling.
Vult u bij een ruiling indien mogelijk dit formulier in en stuur dit samen voldoende gefrankeerd met als het kan een kopie van uw factuur of orderbevestiging en de retourzending naar:
't Kralenstulpje
T.a.v. Esther de Jonge
Parklaan 2a
9679HH Scheemda
Verzending aan ‘t Kralenstulpje
Een retourzending is voor rekening en risico van u als koper. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van een retourzending.
Uw retourzending dient verpakt te zijn in een degelijke verpakking en het liefst voorzien te zijn van een retour formulier of (een kopie van) de orderbevestiging of factuur. Op deze orderbevestiging/factuur dient u duidelijk te vermelden welk artikel u retour stuurt.
Onvolledige retourzendingen kunnen helaas niet in behandeling worden genomen omdat deze door ons niet zijn te traceren.
Hier kunt u het retouren formulier downloaden
Zodra de artikelen goed bij ons binnen zijn gekomen krijgt de particuliere klant van ons het geld retour of in overleg een kortingscode waarmee u de nieuwe artikelen kunt bestellen. De niet particuliere klant zoals zakelijke klanten krijgen van ons een kortingscode waarmee u nieuwe artikelen kunt bestellen.
Wat te doen bij klachten?
We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@kralenstulpje.nl Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."
't Kralenstulpje spendeert weinig geld aan dure reclame. Wij investeren liever in service en betaalbare kwaliteit (u ziet de resultaten). Hierdoor is mond-tot-mond reclame echter uitermate belangrijk. Ons verzoek: Bent u tevreden? Zo ja, zegt het voort. Zo nee, laat het ons weten op info@kralenstulpje.nl
Niets van deze site mag zonder mijn uitdrukkelijke schriftelijke toestemming worden overgenomen "dit werk is auteursrechtelijk beschermd". (Copyright ©)
Klik hier om terug te gaan naar Klantenservice