Bij Ali is alles goedkoper!

Voordelen kopen bij www.kralenstupje.nl  t.o.v bestellen bij Ali Express ~Ali Baba ~ Wish ~ Ebay of Amazon.

Afbeelding: Half Edelstenen DQ tussenzetsels uit Europa, gekocht bij Nederlandse Groothandel.

Regelmatig werd er onder een advertentie over kralen, bedels en onderdelen om sieraden te maken van mij geschreven: "Dat artikel is veel goedkoper bij Ali Express…!"

Behalve dat dit natuurlijk niet echt aardig is richting de hardwerkende belasting betalende kleine ondernemer in Nederland die ook graag het hoofd boven water wil houden, wil ik ook graag even op een rijtje zetten waarom het kopen in eigen land zo slecht niet is.

Winkelen in het China via deze grote platformen lijkt heel erg mooi en goedkoop. Toch heeft het meer nadelen dan je denkt.

Ik ben er zelf op een gegeven moment mee opgehouden omdat ik o.a. graag de lokale ondernemer blijf steunen in Nederland of binnen Europa. Zolang we al onze aankopen in China blijven doen zal dat niet ten goede komen van de eigen economie in Nederland of België. Kleine bedrijfjes moeten hun winkels sluiten. Maar dat maakt de meeste mensen helaas niets uit, want ze kunnen een paar dubbeltjes goedkoper bestellen in China.

Verzendkosten gebaseerd op 1 artikel
Maar dat “goedkoper” telt vaak alleen wanneer je 1 artikel besteld. Bestel je meerdere artikelen bijvoorbeeld bij Wish, dan betaal je voor elk afzonderlijk artikel weer opnieuw verzendkosten. Of je hebt “gratis” verzenden, dan zitten deze verborgen kosten al bij het product in. Ben je 10 van dit zelfde bedeltje, kraaltje of kwastje nodig? Dan betaal je dus 10 keer die verzendkosten of onzichtbare verzendkosten in het artikel en ben je dus uiteindelijk vele malen duurder uit.

Ook gelden er regels binnen Europa waar artikelen aan moeten voldoen. Zo moeten metalen onderdelen voor sieraden nikkelvrij zijn. Deze regels gelden in China niet en hier worden dus veel onderdelen verkocht welke niet aan deze normen voldoen. Maar het is wel goedkoper!

Ook raken er veelvuldig pakketjes uit het Buitenland zoek. Of klopte de inhoud niet met wat ik had besteld. Of liet de kwaliteit heel veel te wensen over. Nu betaalde ik wel via Paypal en dan ben je beschermd zou je denken. Maar zodra de verkoper een track & trace kan overhandigen, krijg jij van Pay Pal geen geld meer retour. Ook al is het pakket niet aangekomen, ook als zit er 1 rolletje draad in i.p.v. 10 rolletjes draad. Ook al zit er een rolletje drop in,  i.p.v. draad.
Dan moet je het oplossen met de verkoper. Na 10 tallen emails heen en weer (tja, het wordt uiteindelijk een principe kwestie, het was niet duur, maar toch…) kost het me zoveel negatieve energie dat ik zou wensen dat ik er nooit iets besteld zou hebben.

Garantie tot aan de voordeur vanuit China.
Terug sturen naar China is te duur en komt vaak niet aan, het verzendingsrisico ligt altijd bij de verzender, artikel weg, geld weg en verzendkosten weg! Maar ach…het was toch goedkoop…

Onverwachte Importkosten
Leuk, er is een pakketje uit China onderweg! Nadat ik al bijna 5 weken heb gewacht op mijn bestelling komt er ineens een mailtje van de Douane, of ik nog even 45 euro importkosten en BTW en Inklaringskosten wil betalen. Zo duur waren de bestelde artikelen niet eens!

Millieu belasting
Bijna al deze pakketjes komen per luchtpost of schip deze kant op, met als gevolg behoorlijke CO2 uitstoot. De milieu-eisen zijn in China veel lager. In vele grote gebieden in China is sprake van een enorme milieuverontreiniging door de industrie welke hier is gevestigd.

De volgende werkdag in huis t.o.v. 6 weken wachten
Had ik deze artikelen bij ’t Kralenstulpje besteld dan had ik ze binnen twee werkdagen binnen gekregen (als PostNL meewerkt). Dan had ik maar €. 3,95 verzendkosten betaald op 30 artikelen (mits ze door de brievenbus passen) Of vanaf 50 euro zelf gratis verzending binnen Nederland.

Bij een Nederlands bedrijf heb je garantie, je kunt artikelen binnen 14 dagen retour melden en daarna heb je nog 14 dagen om het terug te sturen. Bestel je bij een Nederlands bedrijf en komt je zending niet aan? Dan moet dit bedrijf jou gewoon zonder extra kosten de bestelling nog een keertje opsturen.

Heeft u een advies vraag aan 't Kralenstulpje? Bel ons 0597-85 01 10 of stuur een mail info@kralenstulpje.nl We zijn meteen bereikbaar.

Wanneer je koopt bij een Nederlands bedrijf steun je de Nederlandse lokale ondernemer en zorg je ervoor dat deze ook weer een boterham kan bieden aan zijn of haar medewerkers.
De economie in China bloeit als nooit te voren! En dat is begrijpelijk! Over de hele wereld worden er bestellingen gedaan bij deze enorme platformen bestaande uit miljoenen ondernemers. Maar wij kleine Nederlandse ondernemers moeten het hebben van u!
De winkelende klant uit Nederland en België. Ik hoop dat mensen hier eens aan willen denken voordat men deze opmerking gaat schrijven onder een bericht: "Bij Ali is dit goedkoper!"

Gelukkig zijn er heel veel mensen die bij 't Kralenstulpje bestellen en bij andere Nederlandse of Belgische leveranciers!!


Hartelijk bedankt voor het steunen van de locale ondernemer!!

Wilt u uw klanten ook bedanken voor hun steun aan u? Plak dan deze sticker op uw bestelling!

(Gekocht bij een Europese groothandel)

Ik hoop dat u dit een leuk en leerzaam artikel vond! Ik hoor graag uw ervaring!
U kunt me bereiken op emailadres: info@kralenstulpje.nl

Met creatieve groet, Esther de Jonge

 

Klik hier om terug te gaan naar Klantenservice

 

© 2009 - 2021 t Kralenstulpje | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel